سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 73659
|
16:31 - 1396/09/25
نسخه چاپی

مدیرکل راهداری استان اردبیل:

کاهش 7 درصدی جابه جایی مسافر در استان اردبیل/ اعتبارات پایین است

کاهش 7 درصدی جابه جایی مسافر در استان اردبیل/ اعتبارات پایین است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، تعداد مسافر جابجا شده از این استان را در 8 ماه اول سال جاری یک میلیون و 300 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در مقایسه با مدت مشابه قبل 7 درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل صبح امروز در سالن جلسات راهداری در جمع خبرنگاران، بار جابجا شده از استان را 2600 تن عنوان کرد و گفت: در مقایسه با سال گذشته 3 و نیم درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری اردبیل تعداد مسافر جابجا شده از این استان را در 8 ماه اول سال جاری یک میلیون و 300 هزار نفر اعلام کرد و افزود:  در مقایسه با مدت مشابه قبل 7 درصد کاهش یافته است.

وی درباره تعداد تردد اتباع آذری از مرز بیله سوار در 8 ماه جاری آن را 660 هزار و 351 نفر برشمرد و اظهار داشت: 145 هزار نفر از تردد کنندگان ایرانی و 515 هزار و 239 نفر اتباع آذری بوده اند.

او همچنین با بیان اینکه 556 هزار و 286 نفر مسافر با پای پیاده از مرز تردد کرده ند اضافه کرد: در عین حال 3750 زائر آذری با 73 دستگاه اتوبوس برای زیارت اربعین و عتبات مقدس وارد مرز ایران شده اند.

این مسئول درباره کاروان و راهیان نور و خدمات و وظایف راهداری نیز گفت: سال قبل 19 هزار و 726 نفر با 403 دستگاه و امسال نیز تعداد 12 هزار و 450 نفر با 283 دستگاه اتوبوبس طبق جدول زمان بندی عازم خواهند شد.

وی در بخش بعدی فوتی های برون شهری و جاده های استان را طبق اعلام پزشکی قانونی در 7 ماه اول سال جاری، 89 نفر خواند و افزود:  سال گذشته 105 نفر فوت شده بود.

*انتظار صفر شدن تلفات جاده ای محال است

رحمتی با اشاره به اینکه طی 4 سال گذشته فوتی های تصادف جاده های استان سیر نزولی داشته گفت: انتظار صفر شدن تلفات جاده ای مکن نبوده زیرا چندین شهر استان و وسایط سنگین و نیمه سنگین از همین جاده های موجود تردد می کنند.

مدیرکل راهداری از تجهیز ماشین الات سنگین و آموزش رانندگان ادوات کشاورزی و روستایی خبر داد و گفت: لوازم لازم برای پیشگیری از تصادف ناشی از کاهش دید در شب هم آموزش داده شده و نیز نصب و تحویل شده است.

رحمتی در خصوص قسمت های حادثه خیز جاده ای نیز تصریح کرد: این نقاط از 46 نقطه حادثه خیز به 26 نقطه رسیده و مطالعات لازم در این باره انجام شده که 6 مورد از آن را تهران و بقیه را استان اصلاح خواهد کرد.

رحمتی در ادامه از روکشی اسفالت جاده ها بطول 37 کیلومتر خبر داد و گفت:  قرار داد متعهدی 122 کیلومتر بوده که به دلیل نامساعد بودن جوی و ارتقاء کیفیت آن قسمتی از آسفالت ریزی ها به بعد از زمستان موکول شد.

این مسئول با بیان اینکه؛ چنانچه اعتبارات استانی صد در نظر گرفته شود، تا 180 کیلومتر اسفالت ریزی خواهد شد گفت: 1670 کلومتر از از شریان های اصلی استان خط شی شده است.

*در اقدامات خط کشی جاده ها یاری نمی شویم!

او تصریح کرد: خط کشی راه های اصلی بر عهده راهداری بوده و غیر از شریان اصلی بر عهده دیگر دستگاهها بوده با این حال در خط کشی راه های اصلی نیز یاری نمی شود!.

وی با کنایه از فرماندارنی که اعتبار اندک برای راه ها در نظر می گیرند یادآور شد: برخی فرمانداران شهر ها اعبتار 2 میلیاردی در نظر می گیرند در حالی که خدمات و اقدامات فنی جاده ای به مراتب بیشتر از این اعبتار بوده و به اجبار متعهد شده ایم که 10ها کیلومتر اسفالت کنیم.

*اعتبارات پایین است از عدم تحقق خواسته مردم پوزش می طلبیم

او اعتبار جاده ای امسال را 25 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این اعتبار کم و پاسخگو نیست، بنابراین از اینکه نتوانسته ایم خواسته و انتظارات مردم را برآورده کنیم عذر خواهی می کنیم.

رحمتی از نصب نیوجرسی عمیق در سرچم به تعداد 42 عدد خبر داد و گفت: در ادامه بهبود امکانات جاده ای 10 کیلومتر گاردریل نصب و مرمت شده و 6 هزار چراغ روشنایی و نیز روشنایی 12 تونل پایان یافته است.

او در ادامه از فعالیت 9 راهداری ثابت، 4 راهداری سیار و 260 دستگاه ماشین الات و همچنین خرید 12 هزار تن شن نمک برای جلوگیری از یخ زدگی جاده ها خبر داد.

وی در بخش بعدی سخنان خود از کمک رسانی و معبرگشایی مسیر سرچم به طول 13 کیلومتر خبر داد و در این خصوص گفت: این مسیر خارج از حوزه استحفاظی استان اردبیل و از برای تبریز بوده ولی طبق موافقت انجام شده و برای تسهیل تردد مسافرین استان اردبیل صرفاً برای زمستان این خدمات رسانی را متعهد شده ایم.

*احداث چندین راهدارخانه و پاسگاه پلیس راه جدید

رحمتی همچنین از ساخت چندین راهداری و پاسگاه پلیس راه در جاده های استان از جمله اردبیل به سرچم، اردبیل – استارا و گرمی - بیله سوار خبر داد.

محوطه سازی پایانه مرزی بیله سوار از دیگر اظهارات رحمتی بود که در اینباره گفت: علاوه بر 4 هزار متر زمین مرزبانی 4 هزار متر دیگر بر آن افزوده شده و بخش مهمی از اعتبار آن نیز تامین شده و 96 درصد پیشرفت فیزیکی کار دارد.

*سهم تقصیر راهداری در فوتی جاده ها متجاوز از دو درصد نیست

این مدیرکل در ادامه میزان سهم تقصیر فوتی های تصادف جاده ای را متجاوز از دو درصد ندانست و گفت: در تصادفات و فوتی ها علاوه بر عامل انسانی وسیله نقلیه و جاده نیز دخیل است.

رحمتی با اشاره به اقدام مطلوب و مناسب راهداری در جمع اوری سوار مسافر در میادین شهری گفت: هیچ راننده واتوبوسی خارج از ترمینال حق سوار کردن مسافر را ندارد و با شیوه انتقال مسافر به جاده خلخال  و سوار از این محل برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد