سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 73662
|
18:49 - 1396/09/25
نسخه چاپی

معاون سوادآموزی استان اردبیل:

معضل عمده سوادآموزی برگشت بی سوادی است/سواد آموزان کار با رایانه را هم فرا گیرند

معضل عمده سوادآموزی برگشت بی سوادی است/سواد آموزان کار با رایانه را هم فرا گیرند
معاون سوادآموزی استان اردبیل گفت:سواد آموزان باید علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن، فعالیت های دیگر از جمله کار با رایانه را هم فرا گیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازارس تبار،یوسف احمدی  امروز شنبه در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی با ارائه گزارشی از اقدامات حوزه سوادآموزی در سطح استان، به جایگاه منطقه اصلاندوز در جدول عملکرد سالیانه اشاره کرد و از اقدامات اداره آموزش و پرورش و کارشناس سوادآموزی منطقه که در سالهای گذشته در بسیاری از شاخصه ها عملکرد خوبی را داشته تقدیر و تشکر کرد.

وی معضل عمده سوادآموزی را برگشت بی سوادی عنوان کرد و افزود: بعضی از افرادی که باسواد می شود دیگر دنبال مطالعه نیست که این امر باعث برگشت بی سوادی به آنها می شود فلذا طرح تحکیم و تثییت مهارت سواد افراد با هدف جلوگیری از بازگشت به بی سوادی اجرا می شود.

معاون سوادآموزی استان اردبیل همچنین گفت: طبق استانداردها، سواد آموزان باید علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن، فعالیت های دیگر از جمله کار با رایانه را هم فرا گیرند.

حجت الاسلام اسدزاده امام جمعه اصلاندوز هم در این جلسه با اشاره به آیات و روایات در خصوص ضرورت آموختن سواد گفت: تشکیل نهضت سوادآموزی نشان از آینده نگری بنیانگذار جمهوری اسلامی است که امروز شاهد آثار و برکات این دور اندیشی امام راحل(ره) در کاهش بی سوادی هستیم.

وی افزود: ما تعهد داریم که به امر سواد آموزی اهمیت دهیم و براساس این تعهدات می ‌بایست برای ریشه کن کردن بی سوادی گام محکم برداریم  چرا که جهل و نادانی از عوامل بی سوادی  است و همه مردم و ارگانها باید همراه با آموزش و پرورش برای ریشه کن کردن بی سوادی کمر همت بندند.

سید عباس مینایی بخشدار و رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی منطقه  نیز در این جلسه علم و سوادآموزی را از ضروریات و نیازها انسانها دانست و گفت: هر جامعه ای برای پیشرفت در زمینه های مختلف نیازمند ارتقای زیرساخت های فرهنگی از جمله سطح سواد مردم است فلذا مبارزه با بیسوادی یک حرکت ارزشمند است و همه باید در هر جایگاهی که هستند به این مهم کمک کنند.

وی از آمادگی بخشداری و سایر ادارات منطقه اصلاندوز در امر مقدس سوادآموزی، ریشه کنی بیسوادی در منطقه  و کمک به اجرای برنامه های آن خبر داد.

قدرت مهرآوران رییس اداره آموزش و پرورش منطقه اصلاندوز در آغاز این جلسه ضمن تشکر از حضور معاون سواد آموزی اداره کل  و ارائه گزارش عملکرد حوزه سواد آموزی منطقه گفت: ما در سال گذشته در بخش جذب سواد آموز و ریشه کنی بیسوادی در بین نواحی و مناطق جایگاهی خوبی را کسب کردیم و برای ادامه کار نیز می بایست مبادی بی سوادی را ببندیم و تلاشمان را در رفع این معضل بیش از پیش به کار بگیریم.

به گزارشارس تبار،جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی منطقه اصلاندوز پیش از ظهر امروز شنبه با حضور امام جمعه اصلاندوز ،معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان و بخشدار اصلاندوز در محل اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد