سرویس: وبگردی
کد خبر: 73668
|
08:51 - 1396/09/26
نسخه چاپی

زلزله‌های چند ریشتری در شبکه‌های اجتماعی که جهان را لرزاند

 زلزله‌های چند ریشتری در شبکه‌های اجتماعی که جهان را لرزاند
طی چند ماه گذشته در ایران و نقاط مختلف دنیا اتفاقاتی رخ داد که بازتاب وسیعی در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی داشت و سروصدای زیادی در فضای مجازی به راه انداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازخبرنگاران جوان؛ شبکه های اجتماعی بعد از گذشت چندین سال از عمر خود و همتراز شدن با پیشرفت تکنولوژی، به بزرگترین گسل زنده دنیا تبدیل شده‌اند که هر لحظه می تواند زلزله ای عظیم و بی سابقه در دنیا به پا کند.

در ماه های اخیر اتفاقات زیادی باعث شد هشتگ ها یا به عبارت ساده‌تر کلیدواژه هایی در دنیا ترند شوند و با انتشار میلیونی خود، دنیا را به لرزه درآورد. برخی از این هشتگ ها شاید فقط مختص مردم ایران باشند و برخی دیگر از ایران شروع و به سراسر دنیا منتقل شد.

 شبکه های اجتماعی که این روزها با نام های مختلف، مردم را به سکونت بیش از اندازه وادار کرده است، با استفاده صحیح می توانند اتفاقات خوبی را رقم بزنند؛ هر چند بالعکس آن نیز همین روزها بیش از اندازه دیده شده است.

در ادامه به هشتگ ها و کلیدواژه های که در ماه های اخیر توانسته اند هر کدام به نوعی به ترند یک جهان تبدیل شوند، می پردازیم.

#شهید_حججی

نام بزرگ شهید حججی که در جستجوی گوگل توسط مردم ایران نیز رتبه اول را به دست آورده بود،  اولین زلزله بزرگ مردم ایران می تواند لقب بگیرد در روزهایی که شبکه های اجتماعی مملو از هشتگ و نام شهید حججی شد.

تقریبا بعد از انتشار رسمی تصاویری از شهید حججی توسط گروهک نابود شده داعش، یعنی 19 مردادماه، تصاویری دلخراش از بریدن سر وی توسط داعش منتشر شد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی به شهادت این مدافع حرم واکنش نشان دادند، اما آنچه که تب هشتگ "محسن حججی" را در فضای مجازی داغ کرد نگاه پر صلابت این شهید والامقام در هنگام اسارتش در دست تروریست‌ها بود.

واکنش کاربران به شهادت محسن حججی/ نگاهت دشمن را پای درآورد

 

#وعده_ صادق

مهمترین اتفاق ماههای اخیر در دنیا نابودی گروه تروریستی داعش بود‌ اتفاقی که مردم دنیا را خرسند کرد. 30 آبان مصادف با دوم ربیع الاول روزی به یاد ماندنی در تاریخ اسلام شد. روزی که وعده سردار دلیر ایرانیحاج قاسم سلیمانیبرای نابودی و ریشه کن کردن داعش محقق شد. این پیروزی بزرگ همه شیعیان جهان به‌ویژه مردم عراق و سوریه و همچنین مردم شریف ایرانِ سربلند را مشعوف و شگفت‌زده کرد. دیروز با عنوان پایان کارداعشاین دمل چرکین و لکه ننگ بشریت در تقویم اذهان ثبت و ماندگار شد. 

مردم با انتشار پست‌های تشکر از سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم آن هم بصورت گسترده و عظیم در فضای مجازی و با به راه انداختن هشتگ وعده_ صادق از سردار سلیمانی تشکر و قدردانی کردند.

#وعده_ صادق

#خائن_القدس_و_الحرمين

تقریبا نزدیک به دو هفته پیش محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به محمود عباس، رئیس دولت خودگردان فلسطین، دو ماه فرصت داده است که شهرک ابودیس واقع در حومه بیت المقدس را به عنوان پایتخت فلسطین بپذیرد چرا که در صورت عدم پذیرش این پیشنهاد، ولیعهد، وی را مجبور به استعفا خواهد کرد.

به همین دلیل کاربران عرب شبکه‌های اجتماعی با ایجاد هشتگ #خائن_القدس_و_الحرمين در پست‌های خود و انتشار گسترده آن، یکی از مقصران اصلی در مورد اقدام جدید اسرائیل برای تغییر پایتخت از تل آویو به قدس و همراهی دونالد ترامپ و دولت ایالات متحده آمریکا از این انتقال را دولت عربستان سعودی می دانند.

داغ شدن هشتگ «خائن القدس و الحرمين» در شبکه های اجتماعی

#کرمانشاه_تسلیت

21 آبان ماه سال جاری زلزله ای به قدرت 7.3 ریشترو در عمق 8 کیلومتری زمین ، سلیمانیه عراق در مرز ایران و عراق  را لرزاند. شدت این زمین لرزه باعث شد تا برخی از استان های غرب کشور به خصوص کرمانشاه  نیز به لرزه درآیند. متاسفانه در پی این زلزله بیش از 600 نفر از هموطنانمان جان باخته و بیش از هزارنفر نیز مصدوم شدند.

در پی این حادثه تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی در توئیتر و اینستاگرام، با راه اندازی هشتگ#کرمانشاه _ تسلیت ، این ضایعه دردناک را به هموطنان خود تسلیت گفتند و با آنها ابراز همدردی کردند.

 

  #شمال_الریاض #صوت_الانفجار و #صوت_الانفجار_فی_الریاض

تقریبا 13 آبان امسال بود که منابع خبری یمن بر شلیک یک موشک دوربرد به فرودگاه ملک خالد در ریاض خبر دادند و همبن امر باعث شد شبکه اجتماعی توییتر مملو از پیام های کاربران در این خصوص شد.

تایید انفجار حاصل از این شلیک از سوی کاربران موجب شد تا چهار هشتگ در توییتر با بیشترین پیام تبدیل به ترند جهانی شود.

 #شمال_الریاض #صوت_الانفجار و #صوت_الانفجار_فی_الریاض از جمله هشتگ هایی مشترکی بود که کاربران عرب زبان در واکنش به این حمله هوایی آن را با دیگران به اشتراک گذاشتند.

 

حمله موشکی به ریاض ترند جهانی شد

 

  #خلیج_فارس، #ترامپ، #برجام، NeverTrustUSA# و #مرگ_بر_امریکا 

اواسط مهرماه سال جاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره سیاست هایش در قبال ایران سخنرانی کرد و با بیان اتهامات واهی و دروغ علیه کشورمان ، اظهارات توهین آمیز و وقیحانه ای را نسبت به ملت ایران  مطرح کرد و اوج کینه خود  نسبت به مردم کشورمان را با استفاده از لفظی جعلی برای خلیج همیشه فارس نشان داد.

او همچنین قبل از این سخنرانی در نشستی خبری در توهینی آشکار گفته بود : "  امروز می‌خواهم درباره ملتی تروریست صحبت کنم "

همین صحبت های مضحک ترامپ باعث شد تا مردم ایران خشم خود را در شبکه های اجتماعی بروز دهند؛ پیام‌های کاربران ایران در فضای مجازی موجب شد تا هشتگ های خلیج فارس، ترامپ، برجام، NeverTrustUSA# و مرگ بر امریکا داغ شود، هشتگ هایی که اتحاد ملت ایران در برابر سیاست های امریکا نشان داد و سند محکمی بر یاوه گویی های ترامپ شد.

گفتنی است؛ اعتراض‌ها موجب شده تا تعداد کامنت های آخرین پست اینستاگرام ترامپ از مرز یک میلیون کامنت بگذرد.

 در پی اعتراض ایرانیان؛ تعداد کامنت‌های پست اینستاگرام ترامپ از مرز 1 میلیون گذشت!+ عکس

 #نماد_عزت_ایرانیان

کاربران فضای مجازی با هشتگ #نماد_عزت_ایرانیان به دیدار رهبر معظم انقلاب با علیرضا کریمی کشتی‌گیر جوان کشورمان واکنش نشان دادند.

علیرضا کریمی کشتی‌گیر ملی‌پوش کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان در دیدار نیمه نهایی در حالی که شانس اصلی قهرمانی محسوب می شد و مسابقه را نیز پیش بود  به حریف روس خود باخت تا با کشتی‌گیر رژیم اشغالگر قدس روبه‌رو نشود. 

واکنش کاربران فضای مجازی به هدیه رهبر انقلاب به علیرضا کریمی

 #بهداد_سلیمی

در پی ناداوری آشکار در حق پهلوان ملی بهداد سلیمی، مردم ایران با به راه انداختن هشتگ بهداد_ سلیمی با او همدردی کردند و به این بی‌عدالتی واکنش نشان دادند.

در رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان 2017 آمریکا نیز همچون مسابقات گذشته خالی از حواشی نبود. بهدادسلیمی قهرمان و پهلوان نامی کشورمان بامداد امروز بازهم گرفتار بی‌عدالتی و ناداوری هیئت ژوری شد و مدال طلا را از دست داد. این ناداوری آشکار با واکنش حاضران به‌ویژه تماشاچیان این رقابت‌ها مواجه شد اما گوش داوران بازهم شنوای اعتراضات نبود. پی ناداوری آشکار در حق پهلوان ملی بهداد سلیمی، مردم ایران با به راه انداختن هشتگ بهداد_ سلیمی با او همدردی کردند و به این بی‌عدالتی واکنش نشان دادند.

واکنش تند کاربران به بی‌عدالتی آشکار در حق بهداد سلیمی + تصاویر

 

#گروه_مرگ #جام_جهانی2018

در مراسم قرعه کشی جام جهانی 2018 روسیه تیم ملی فوتبال کشورمان با پرتغال و اسپانیا و مراکش در یک گروه قرار گرفت. کاربران فضای مجازی با اشاره به سختی این گروه نامش را گروه مرگ گذاشتند و با به راه انداختن هشتگ ها و مطالب گسترده خود از چندماه زودتر از شروع جام جهانی، تیم ملی را به تلاش بیشتر دعوت کردند.

 

#ارتش_سپاه_مچکریم

سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران، پس از پایان زلزله کرمانشاه تمام نیروی خود را برای کمک و خدمت به مردم غرب به خصوص مردم کرمانشاه به کار بردند. فرمانده کل سپاه و همچنین فرمانده کل ارتش به عنوان اولین مسئولان نظام، وارد منطقه شدند تا دستورات لازم را برای کمک‌رسانی سریع‌تر نیروهای تحت امرشان، صادر کنند.

پس از این خدمات بدون منت نیروی های مسلح، کاربران شبکه های اجتماعی با راه اندازی هشتگ "ارتش سپاه مچکریم" از زحمت های صادقانه شان تشکر و قدردانی کردند.

 تشکر مردم از نیروهای مسلح با #ارتش_سپاه_مچکریم

گزارش از سعید پیرزاده

 

بزرگترین هشتگ های ماههای اخیر که دنیا را لرزاند

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد