سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 73683
|
15:52 - 1396/09/26
نسخه چاپی

آیین تجلیل از مقام علمی حسین شایقی دانشمند برجسته اردبیلی+تصاویر

آیین تجلیل از مقام علمی حسین شایقی دانشمند برجسته اردبیلی+تصاویر
مراسم تجلیل از مقام علمی حسین شایقی دانشمند برجسته اردبیلی با حضور مقامات استانی در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از  ابصارخبر، مراسم تجلیل از مقام علمی حسین شایقی رئیس بنیاد ملی نخبگان استان و عضو هیأت علمی دانشگاه محقق امروز با حضور مسئولان استانی همچون آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان، اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل، حمید لطف الهیان شهردار اردبیل و جمعی از نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

شایقی غرور استان را احیا کرد

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این مراسم با بیان اینکه شایقی غرور استان را احیا کرد، گفت: این ثروت علمی توسط مردم استان و عشایر شایسته مغان پرورش داده شده است.

وی با بیان اینکه تجلیل از عالم حرکت شایسته ای است، گفت: تمامی بدبختی های ما از عقب ماندگی علمی است چرا که از تولید دانش جهانی محروم بوده ایم.

عاملی در ادامه سخنان خود به مشکلات  کشور اشاره کرد و گفت: مشکلات بین المللی امروز ما نشات گرفته از عقب ماندگی علمی است و رمز حاکمیت ما در گرو پیشرفت های علمی است به همین جهت مقام معظم رهبری بر شرکت های دانش بنیان تاکید دارند.

وی افزود: هیچ سلسله و پادشاهی به اندازه جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت علمی کشور کمک نکرده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: از نظر علمی خیانت های بزرگی به کشور شده است ولی اکنون قدرت علمی کشور به حد اعجاز رسیده است.

جامعه ای که دانشمندانش را تکریم کند راه توسعه و رشد را سریع تر خواهد پیمود

اکبر بهنام جو استاندار اردبیل  نیز در این مراسم گفت: جامعه ای که دانشمندانش را تکریم کند راه توسعه و رشد را سریع تر خواهد پیمود.

وی با بیان اینکه تقدیر از چهره های علمی حرکت قابل تقدیری است، افزود: باید در کنار تقدیر، نیازهای علمی، پژوهشی و مادی این افراد هم تامین شود تا بتوانند کارهای علمی خود را شتاب دهند.

 اساتید باید الگوی اخلاقی برای دانشجویان و مردم باشند

 گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امروز ادارات و دستگاه های اجرایی و دانشگاه های استان  مراسم تقدیر از پروفسور حسین شایقی را برگزار می کنند، گفت: 29 نفر عضو هیات علمی با مرتبه استادی در دانشگاه محقق اردبیلی وجود دارد که برای ارتقای علمی دانشگاه زحمات زیادی کشیده اند.

وی با بیان اینکه  شایقی در سن 41 سالگی به مقام استاد تمامی رسید، اظهار داشت: افتادگی و تواضع از ویژگی های  شایقی است که نشان می دهد وی علاوه بر مسائل علمی به اخلاقیات هم توجه دارد.

صادقی افزود: اساتید باید الگوی اخلاقی برای دانشجویان و مردم باشند و باید همیشه و در همه حال اخلاق مقدم بر علم و تعهد مقدم بر تخصص باشد.

شایقی جزو افتخارات استان و کشور  است

حجت الاسلام عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان نیز گفت: امام خمینی (ره) از عشایر به عنوان ذخایر انقلاب نام بردند و دکتر شایقی نیز یکی از همین ذخایر انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه شایقی جزو افتخارات استان و کشور  است، گفت: یک جوان فاخر و دانشمند که به چنین مقام علمی رسیده است افتخار ملی محسوب می شود.

حسنی افزود:: جوانان کشور امروز به جایی رسیده اند که در دنیا حرف اول را می زنند و این افراد خادم نظام و انقلاب هستند.

شورای فرهنگ عمومی استان به دنبال الگوسازی برای جوانان است

سید ناصر اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: شایقی در بنیاد نخبگان برای معرفی چهره های نخبه تلاش های مضاعفی انجام می دهند.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن اساتید اردبیلی در زمره یک درصد دانشمندان برتر جهان افتخاری برای استان است، افزود: شورای فرهنگ عمومی استان به دنبال الگوسازی برای جوانان است.

رونمایی از پرتره حسین شایقی، راه اندازی نمایشگاه آثار علمی دکتر حسین شایقی،نامگذاری یکی از آزمایشگاه های تخصصی دانشگاه به نام دکتر شایقی، انتشار زندگینامه وی و اعطای نشان عالی فرهنگی استان از دیگر برنامه های گرامیداشت مقام علمی پروفسور شایقی در دانشگاه محقق بود.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد