سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 73685
|
16:28 - 1396/09/26
نسخه چاپی

با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبيل؛

منتخبان مسابقه کتابخوانی «من و کتاب» در پارس آباد تجلیل شدند + عكس

منتخبان مسابقه کتابخوانی «من و کتاب» در پارس آباد تجلیل شدند + عكس
منتخبان مسابقه کتابخوانی «من و کتاب» در پارس آباد امروز با حضور امام جمعه اين شهرستان و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، همزمان با گرامیداشت 25 آذر روز پژوهش، با حضور حجت الاسلام رشادی امام جمعه پارس آباد، رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، جمعي از مسئولان محلي و علاقمندان به کتاب، از منتخبان مسابقه کتابخوانی «من و کتاب» در کتابخانه عمومی شهید رجائی پارس آباد تجلیل شد.

در این مراسم، امام جمعه پارس آباد با اشاره به جایگاه کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام و تمدن کهن ایران، مشاهیر کشور را برآمده از عادت حسنه کتابخوانی دانست و گفت: جوامعی که فرهنگ و اقتصاد توسعه یافته دارند، در سرانه عضویت در کتابخانه ها و کتابخوانی سرآمد سایر کشورها هستند.

حجت الاسلام سيد سعيد رشادی، کتابخوانی را موجب ارتقای سطح آگاهی افراد برشمرد و افزود: مردمی که کتاب بخوانند، خرد را محور کارهای خود قرار داده و از خرافات، بزه و بداخلاقی بدور خواهند بود.

وی، لازمه ارتقای سطح کتابخوانی را تبدیل این هدف به فرهنگ روزمره مردم بیان کرد و ادامه داد: برای این منظور باید همه دستگاههای اجرائی، فرهنگی، رسانه ها و سازمانهای مردم نهاد دست به دست هم داده و کتابخوانی را به عنوان یکی از ارزش های اصلی جامعه، ترویج دهند.

در ادامه، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبيل، با تقدیر از توجه امام جمعه، فرماندار و مسئولان شهرستان پارس آباد به برنامه های کتابخانه ای، پژوهش را لازمه علم اندوزی دانست و اظهار داشت: کتابخانه های عمومی آماده میزبانی از پژوهشگران هستند.

رباب عزیزخانی، برگزاری مسابقات کتابخوانی را موجب ترغیب شهروندان به مطالعه بیان کرد و افزود: در سال های اخیر با برگزاری نشست های کتاب خوان و جمع خوانی و با اجرای طرح کتاب خوان ماه توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور، شاهد رشد قابل توجه کمی و کیفی برنامه های فرهنگی در کتابخانه های عمومی با هدف ارتقای سطح مطالعه اعضا بوده ایم.

وي، لازمه تکمیل پروژه عمرانی کتابخانه مرکزی پارس آباد  را تخصیص اعتبارات لازم توسط اداره کل راه و شهرسازی ذکر کرد و خیرین را به مشارکت در ساخت، تکمیل و تجهیز این کتابخانه فراخواند.

///

///

///

///

///

////

///

///

///

////

///

///

///

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد