سرویس: استانی
کد خبر: 73696
|
11:20 - 1396/09/27
نسخه چاپی

علت نیمه کاره رها شدن 16 سد در استان اردبیل

علت نیمه کاره رها شدن  16 سد در استان اردبیل
عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص تعطیلی چندین طرح مطالعاتی سد در استان اردبیل گفت: یک سری از این طرحها هنوز به مرحله اجرا نرسیده اند و برخی نیز در آبیاری پایاب سد مشکل دارند.

صدیف بدری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگارسبلان‌ما، در خصوص تعطیلی چندین طرح مطالعاتی سد در استان اردبیل گفت: یک سری از این طرحها از جمله ایوریق، سوها، خیارک، ننه کران و بالهارود، مطالعاتی هستند که به مرحله اجرا نرسیده اند.

وی افزود: یک سری سدها هم در مرحله اجرا هستند اما مشکل فنی دارند از جمله سد عنبران و کله سر در گرمی که مشکل فنی سد عنبران رفع شده و بزودی و طی چند ماه آینده کار عملیاتی آن آغاز می شود .

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین تصریح کرد: این سدها از لحاظ منابع مالی مشکلی ندارند، بلکه در آبیاری پایاب سد مشکل وجود دارد اما امیدواریم با مذاکراتی که با دولت انجام شده برای سال آینده منابع مشخصی برای این سدها مشخص شود تا از آبیاری سدها هم استفاده شود.

شنیده شده است مطالعات 10 سد اردبیل و نمین و ۶ سد منطقه بالهارود و گرمی تعطیل شده است؛ گفته می شود این سدها در زمان بحران هم می توانستند آب شرب را از هر جهت جغرافیایی بر اساس بحث های مدیریت بحران تامین کنند.

 طرح های مطالعاتی سدهای ایوریق بیله درق، نیارق، ننه کران، کوهساره، حور، سوها و خیارک و ... در اردبیل و سدهای ساری قمیش، انجیللو، تنگ، چلک، توسانلو، پیله دره و آزادلو و... در گرمی از جمله  طرح هایی هستند که تعطیل شدند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد