سرویس: وبگردی
کد خبر: 73702
|
12:58 - 1396/09/27
نسخه چاپی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

طرح "پائیزه کتاب" جزء فوریت های فرهنگی است

 طرح "پائیزه کتاب" جزء فوریت های فرهنگی است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به ضرورت افزایش بودجه طرح های فصلی خانه کتاب، گفت: طرح «پائیزه کتاب» جزء فوریت های فرهنگی است که به موقع اجرا شد.

سید ناصر اسحاقی در گفتگو باسبلان‌مااظهار داشت: در بحث ارتقای فرهنگ عمومی و افزایش سرانه مطالعه، ایده‌هایی همچون تجهیز کتابخانه‌ها، ارائه تسهیلات به منظور دسترسی آسان مردم به کتاب و برگزاری طرح های فصلی ترویج کتابخوانی اعم از «پائیزه کتاب»از ضرورت و اهمیت بالائی برخوردار است .

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن طرح «پائیزه کتاب» گفت: با وجود این که این طرح نوپا است اما طرح «پائیزه کتاب» به خوبی توانسته در افکار عمومی برای خود جا باز کند؛  درست است که این طرح در آغاز راه است اما چشم انداز خیلی روشنی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: طرح «پائیزه کتاب» جزء فوریت های فرهنگی است که موسسه خانه کتاب به خوبی توانست آن را اجرا کند و به فریاد کتابفروشی ها برسد؛ بنابراین امیدوارم در سال های آینده نیز شاهد اجرای آن و طرح هایی از این دست باشیم.

اسحاقی با بیان این که طرح های فصلی موسسه خانه کتاب کورسوی امید برای کتابفروشان و کتاب خوانان است، عنوان کرد: پیشنهاد می کنم بخشی از بودجه هایی که صرف سایر امور فرهنگی و کتاب می شوند، به اجرای این طرح ها تعلق بگیرد تا بتوانیم در آینده نزدیک شاهد ظهور و بروز نتایج مثبت آن ها باشیم.

وی با بیان اینکه مدت زمان اجراي طرح پائيزه كتاب در مراكز تعدادی از استانها از جمله استان استان های سيستان و بلوچستان، كهگيلويه و بويراحمد، ايلام، كردستان، خراسان جنوبي، خراسان شمالي، آذربايجان غربي، قزوين، زنجان، لرستان و سمنان تا دوم دی ماه تمدید شده است،گفت: با توجه به  استقبال خوب شهروندان استان اردبیل  از طرح پائیزه کتاب انتظار می رود این طرح در مرکز استان اردبیل نیز تمدید شود.

اسحاقی خاطر نشان کرد: شش کتابفروشی از استان اردبیل در طرح "پاییزه کتاب" مشارکت دارند که امیدواریم در طرح های آینده این میزان مشارکت چند برابر شود تا علاقمندان کتاب وکتابفروشان در سرتا سر این استان بتوانند در این طرح مشارکت کنند.

وی خاطر نشان کرد : کتابفروشی های که در  طرح "پائیزه کتاب" مشارکت دارند تا دوم دي ماه کتاب های خود را با تخفیف 20 و25درصدی عرضه می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد