سرویس: استانی
کد خبر: 73703
|
13:05 - 1396/09/27
نسخه چاپی

مدیرکل دفتر تخصصی پزشکی جهاددانشگاهی:

وجود سه میلیون زوج نابارور در کشور/ نرخ ناباروری در استان اردبیل بالا است

 وجود  سه میلیون زوج نابارور در کشور/ نرخ ناباروری  در استان اردبیل بالا است
مدیرکل دفتر تخصصی پزشکی جهاددانشگاهی، گفت: با توجه به نرخ بالای ناباروری در استان اردبیل ضرورت دارد فعالیت های مرکز درمان ناباروری قفقاز گسترش یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ماقدرت الله شاکرنژاد امروز در نشست با متخصصان مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل، با اشاره به موفقیت این مرکز  گفت: این مرکز یکی از مجهزترین مراکز درمان ناباروری کشور است و امکانات و تجهیزات آن مطابق با استاندارهای چنین مراکزی است. 

وی از فعالیت هفت مرکز درمان ناباروری وابسته به جهاددانشگاهی در سطح کشور خبر داد و افزود: جهاددانشگاهی به دنبال ارتقای کیفیت خدمات درمانی در این مراکز است تا بتواند میزان رضایت مراجعه کنندگان را بالا ببرد. 

مدیرکل دفتر تخصصی پزشکی جهاددانشگاهی با اشاره به وجود سه میلیون زوج نابارور در سطح کشور گفت: با توجه به نرخ بالای ناباروری در استان اردبیل ضرورت دارد فعالیت های مرکز درمان ناباروری قفقاز گسترش یابد.

شاکرنژاد مهمترین مشکل مرکز درمان ناباروری قفقاز را فضای فیزیکی محدود آن دانست و اظهار داشت: باید برای رفع این مشکل، دفتر مرکزی جهاددانشگاهی و مسئولان استانی چاره ای بیاندیشند تا ارائه خدمات به زوجین نابارور در اسرع وقت و بدون کوچکترین مشکلی انجام گیرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر جهاددانشگاهی تعامل خوبی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در سطح استان ها با دانشگاه های علوم پزشکی دارد و با اعتماد سازی به دنبال تقویت این تعاملات است.

مدیرکل دفتر تخصصی پزشکی جهاددانشگاهی با بیان اینکه جهاددانشگاهی تنها به دنبال ایجاد مرکز درمان ناباروری نیست تصریح کرد: این نهاد سعی دارد در این مراکز ضمن انجام امور درمانی، فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی مورد نیاز کشور را انجام دهد تا به راهکارهای نوینی در رفع مشکلات نازایی زوجین دست یابد.

700 زوج نابارور در مرکز قفقاز اردبیل درمان شدند/حمایت مالی از 220 زوج نابارور در سالجاری

در این نشست، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل از تشکیل بیش از 20 هزار پرونده برای مراجعه کنندگان به مرکز درمان ناباروری قفقاز خبر داد و گفت: 19 درصد از این تعداد مربوط به اتباع خارجی است و طبق اعلام خانواده ها، درمان بیش از 700 زوج موفقیت آمیز بوده و بیش از 300 نوزاد هم با روش های درمانی متولد شده است.

مهران اوچی اردبیلی به اجرای طرح حمایت مالی از زوجین نابارور در مرکز درمان ناباروری قفقاز با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته 95 زوج در قالب این طرح از 85 درصد تخفیف در هزینه های درمانی بهره مند شدند که امسال این تعداد به 220 زوج رسیده است.

وی اظهار داشت: با توجه به نرخ ناباروری در استان اردبیل، فعالیت مرکز درمان ناباروری از ضرورت های استان محسوب می شد  به همین خاطر جهاددانشگاهی با ایجاد مرکز درمان ناباروری قفقاز این خلا را جبران کرد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل فضای فیزیکی مرکز درمان ناباروری را با توجه به حجم فعالیت آن ناکافی دانست و تصریح کرد: در تلاش هستیم به کمک مسئولان استان مکانی مناسب و در شأن مراجعه کنندگان این مرکز فراهم کنیم تا ارائه خدمات، کاملا استاندارد و به بهترین نحو صورت گیرد.

اوچی اردبیلی ضمن قدردانی از همکاری مناسب دانشگاه علوم پزشکی استان و حضور ارزشمند مدیرکل دفتر تخصصی پزشکی جهاددانشگاهی و هیات همراه در مرکز درمان ناباروری قفقاز، اظهار امیدواری کرد با مساعدت اداره کل دفتر تخصصی پزشکی معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی و مسئولان و نمایندگان استان شاهد ارتقاء تجهیزات به ویژه دستگاه میکرومنیپلیتور، هیسترولاپاروسکوپی و PJD  و همچنین توسعه فعالیت ها این مرکز  باشیم.

وی به استفاده از فاکتورهای رشد پلاکتی (PRP) برای درمان شکست مکرر لانه گزینی در انتقال جنین در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل اشاره کرد و افزود: استفاده از این روش درIVF با افزایش میزان چسبندگی دیواره رحم، عمل لانه گزینی جنین را تا حد زیادی بالا برده است.

در این نشست پزشکان متخصص مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی نظرات و پیشنهادات خود را برای توسعه فعالیت ها بیان کردند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد