سرویس: سبلان ما
کد خبر: 73741
|
13:53 - 1396/09/28
نسخه چاپی

مدیرکل کمیته امداد اردبیل:

6 هزار مددجوی اردبيلی فاقد مسكن مناسب هستند

6 هزار مددجوی اردبيلی فاقد مسكن مناسب هستند
مدیرکل کمیته امداد اردبیل گفت: شش‌هزار و 545 خانوار تحت حمايت كميته امداد اردبيل فاقد مسكن مناسب هستند كه با توجه به جغرافيای سردسير اين استان تأمين مسكن و سرپناه مقاوم برای آنها بسيار ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ماحسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شش‌هزار و 545 خانوار تحت حمايت اين استان فاقد منزل مناسب و مقاوم هستند، گفت: تلاش داريم با همكاري مضاعف دستگاه‌هاي اجرايي و كمك‌هاي خيرخواهانه حاميان و خيران براي اين خانوار تحت حمايت كه از مشكل منزل و سرپناه رنج مي‌برند، مسكن مناسبي ساخته يا خريداري شود.

وي با بيان اينكه حدود پنج هزار خانوار تحت حمايت اين استان در منازل اماني زندگي مي‌كنند، افزود: بيش از ‌هزار و 500 مددجو نيز در مسكن استيجاري ساكن هستند كه با توجه به افزايش رهن و اجاره در هرسال، آنها همواره با مشكلات بيشتري روبه‌رو مي‌شوند.

دشتي با اشاره به اينكه رفع مشكل مسكن تمامي مددجويان فاقد سرپناه مناسب و مقاوم را در برنامه‌هاي سه تا چهارساله خود قرار داده‌ايم، بيان كرد: تأمين مسكن براي خانوار تحت حمايت كه به دليل نداشتن منزل مناسب با مسائل و مشكلات بسياري مواجه هستند نيازمند همياري هر چه بیشتر خیران و نيكوكاران است تا بتوانيم مهم‌ترين و اساسي‌ترين نياز آنها را برطرف كنيم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبيل با بيان اينكه پنج‌هزار و 277 خانوار تحت حمايت نيازمند تعميرات كلي و جزئي مسكن هستند، گفت: امدادگران كميته امداد اردبيل با مراجعه به منازل خانوار تحت حمايت اين استان مشكلات اساسي آنها را بررسي كرده و بر اساس نيازسنجي‌هاي انجام شده درصدد هستند خدمات قابل‌توجهی را به مددجويان  ارائه كنند.

وي با اشاره به اينكه هزار و 536 خانوار تحت حمايت نيازمند ساخت حمام هستند، اعلام كرد: هزار و 252 خانوار تحت حمايت نيز نيازمند ساخت سرويس بهداشتي هستند كه رفع اين نيازهاي اساسي كه از مهم‌ترين شاخصه‌هاي ارتقاي سطح سلامت و بهداشت مددجويان محسوب مي‌شود نیاز به همراهي گسترده‌تر خيران دارد.

دشتي با بيان اينكه 150 منزل مسكوني در هشت‌ماهه نخست سال‌جاري براي خانوار تحت حمايت كه در شهرها و روستاهاي سراسر استان اردبيل سكونت دارند ساخت يا خريداري شده است، افزود: هزار و 750 منزل مددجويي نيز مورد تعمير و مقاوم‌سازي قرارگرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبيل با اعلام اينكه بيش از پنج ميليارد تومان خدمات عمراني در هشت‌ماهه نخست سال‌جاري به خانوار تحت حمايت اين استان ارائه شده است، گفت: ساخت، خريد، تعمير، و بهسازي منازل مددجويان يكي از برنامه‌هاي مهم كميته امداد در توانمندسازي خانوار تحت حمايت است چراکه داشتن مسكن و سرپناه مناسب موجب رفع بخش گسترده‌اي از مشكلات و گرفتاري‌هاي آنها مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه راه‌اندازي كمپين «سرپناه» از ديگر برنامه‌هاي كميته امداد براي یاری‌رسانی به خانوار تحت حمايت فاقد مسكن است، بيان كرد: بهره‌گيري از روش‌هاي نوين براي تسريع و تسهيل در جذب كمك‌هاي مردمي در اولويت فعاليت‌هاي كميته امداد قرار دارد تا بتوانيم در سريع‌ترين زمان ممكن كمك‌هاي خيران را به دست نيازمندان برسانيم.

دشتي با بيان اينكه نيكوكاران مي‌توانند از طريق كد آني‌پرداخت #045*8877* كميته امداد اردبيل را در ساخت، خريد و تعمير منازل مددجويان اين استان ياري كنند، افزود: با توجه به جغرافيا و آب‌وهوای سردسير اردبيل ضرورت دارد خيران و نيكوكاران بیش‌ازپیش براي تأمين مسكن مناسب خانوار تحت حمايت وارد عمل شوند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد