سرویس: نمین
کد خبر: 74074
|
14:58 - 1396/10/11
نسخه چاپی

شهروندان نمینی؛

مسئولان باید پاسخگوی گرانی‌های موجود باشند/ اعتراض و تخریب اموال عمومی دردی را دوا نمی‌کند

مسئولان باید پاسخگوی گرانی‌های موجود باشند/ اعتراض و تخریب اموال عمومی دردی را دوا نمی‌کند
شهروندان نمینی با محکومیت هنجارشکنی فرصت طلبان تاکید کردند:بهتر است در این شرایط، نهادهای دست اندرکار حرف را کنار گذاشته و اقدام عملی برای برداشتن بار از دوش مردم انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازشکوه فرهنگ، قصه"گرانی"قصه ای تکراری است؛ گرانی گوشت، مرغ، لبنیات، میوه و… هر روز کالایی را از سبد خانوارها حذف می کند که این روند بار اقتصادی مضاعف را بر دوش خانوارهای متوسط و ضعیف وارد کرده است و نارضایتی هایی را در پی داشت، طوری که ثبات قیمت در بازار به یک آرزو برای مردم تبدیل شده است در این بین آنچه بر هیچ کس پوشیده نیست تورم بیش از اندازه کالاها و وسایل مورد نیاز و چیزی که به ندرت دیده می شود نظارت بر بازار و قیمت ها است.

طی روزهای گذشته نیز جمعی از مردم در اعتراض به گرانی ها و مشکلات معیشتی در چند نقطه کشور تجمع کردند و با سر دادن شعارهایی چون "یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه" و... خواهان پیگیری مسئولان در عمل به وعده‌ها و مبارزه جدی‌تر با فساد و توجه مسئولان به حل مشکلات معیشتی شدند که در این میان معاندان و عناصر مشکوک و خشونت طلب این تجمعات آرام را که به واسطه طرح برخی مطالبات انجام می گرفت به نا آرامی‌ تبدیل و موجب وارد آمدن خسارت‌های مادی و جانی به تعدادی از هموطنان و اموال عمومی کشور شدند.

رسانه‌های معاند از آغاز این تجمع، با انتشار خبرهایی کاملاً کذب به‌دنبال سوء استفاده از این تجمع بودند که مردم ایران با ادامه این وضعیت هوشمندانه صف خود را از اغتشاشگران و اخلالگران نظم عمومی جدا کردند.

به دنبال افزایش قیمت برخی کالا و گرانی های موجود در سطح کشور و همچنین اعتراضاتی که برگزار شد سراغ شهروندان نمینی رفتیم تا نظر آن ها را در این باره جویا شویم.

 

 

یکی از شهروندان نمینی در مصاحبه با شکوه فرهنگ از مشکلات اقتصادی و بیکاری در کشور گلایه کرد و گفت: اخیرا قیمت بعضی کالاها افزایش زیادی داشته طوری که زندگی با حقوق و یارانه کم واقعا برای خانواده های ما مشکل هست.

 

وی ادامه داد: در خانواده ام، دو مریض تحت پوشش بهزیستی دارم که شش ماه است چیزی به او نداده اند.

 

شهروند دیگری نیز که شاهد این گفتگوی دوستانه بود به بحث پیوست و افزود:من بازنشسته هستم و هم اکنون 300 هزار تومان حقوق می گیرم آیا با این حقوق می شود زندگی کرد؟

 

وی از رئیس جمهور روحانی انتقاد کرد و گفت: آقای رئیس جمهور قول داده بود حقوق بازنشسته ها رو افزایش بدهد و سهام عدالت پرداخت کند ولی تاکنون به هیچ کدام از وعده هایش عمل نکرده است.

 

این شهروند نمینی درباره تظاهرات اخیر عده ای از مردم به خاطر مشکلات اقتصادی و ایجاد آشوب توسط اغتشاشگران گفت: اعتراض و تخریب اموال عمومی دردی را دوا نمی کند و نباید با این کارها امنیت و آرامش کشور خود را زیر سوال ببریم.

 

 

مسعود اکبری دیگر شهروند نمینی در خصوص وضیعت اقتصادی کشور به خبرنگار شکوه فرهنگ گفت: وضیعت اقتصادی کشور در شرایط خوبی نیست و خانواده هایی وجود دارند که فقط با یارانه زندگی میگذرانند و از طرفی هم در ترس هستند که مبادا یارانه آن ها قطع شود! مسئولان باید پاسخگوی گرانی های موجود در کشور باشند.

 

اکبری به ظرفیت های کشور اشاره کرد و گفت: امروزه در کشور ظرفیت های خوبی داریم و در اکثر عرصه ها پیشرفت داشته ایم ولی متاسفانه نتوانسته ایم مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

 

وی در رابطه با تجمعات اخیر در اعتراض به وضیعت اقتصادی کشور و سوء استفاده آشوبگران از این تجمعات گفت: بیت المال متعلق به مردم است و نباید خسارتی زده میشد، این اقدام آشوبگران هیچ توجیهی ندارد ما باید حواسمان جمع باشد تا به دشمن فرصت سوء استفاده ندهیم.

 

این شهروند نمینی در ادامه مصاحبه بیان کرد: متاسفانه مسئولانی در کشور وجود دارند که به ارزش های انقلاب توجهی نمی کنند و فقط به فکر خودشان هستند و از طرفی مسئولانی وجود دارند که در چندین پست مشغول کار هستند، در حالی که یک جوان نمی تواند شغلی پیدا کند.

 

اکبری خواستار برخورد جدی با مفسدان مالی و نجومی بگیران شد و گفت: قوه  قضاییه نباید در برخورد با خلافکاران کوتاهی کند و مفسدان مالی را در جلوی چشمان مردم مجازات کند.

 

 

در ادامه سراغ یک مغازه دار نمینی رفتیم تا نظر وی را جویا شویم سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار شکوه فرهنگ بیان کرد: گرانی در بازار بیداد می کند طوری که قیمت تخم مرغ، روغن، برنج و مواد شوینده با افزایش رو برو شده است از طرفی کیفیت خوبی هم ندارند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد