سرویس: نیر
کد خبر: 74210
|
13:21 - 1396/10/16
نسخه چاپی

6 حفار غیرمجاز آثار باستانی در شهرستان نیر دستگیر شدند

6 حفار غیرمجاز آثار باستانی در شهرستان نیر دستگیر شدند
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اردبیل از دستگیری 6 حفار غیرمجاز آثار تاریخی در شهرستان نیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازنیرمیز؛ سرهنگ علی اصلان‌زاده صبح امروز اظهار داشت: به دنبال گزارش‌های دریافتی مبنی بر انجام حفاری‌های غیرقانونی در یکی از روستاهای بخش کورائیم شهرستان نیز ماموران و عوامل یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان نیر در محل حاضر شده و اقدامات لازم را نجام دادند.

وی بیان کرد: در این عملیات نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان با همکاری فرماندهی نیروی انتظامی نیز تعداد 6  نفر حفار غیرمجاز را در این منطقه شناسایی و دستگیر کردند و از اقدام آن ها در راستای دست درازی و سوء استفاده از آثار تاریخی شهرستان جلوگیری کردند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری استان اردبیل از کشف و ضبط تعدادی ادوات حفاری نیز از این تعداد حفار غیرمجاز در شهرستان نیر خبر داد و افزود: برای این متخلفان پرونده تشکیل شده و برای رسیدگی لازم و قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شده است.

اصلان‌زاده با تاکید بر همکاری و مشارکت مردم در زمینه محافظت از آثار تاریخی و باستانی در سطح استان گفت: از هم استانی‌های اردبیلی انتظار می‌رود تا  برای حفظ مواریث تاریخی و فرهنگی کشور از تخریب در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک این موارد را گزارش کنند تا اقدامات در زمینه حفاظت از ایین مواریث انجام شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: با انجام اقدامات نظارتی و بازرسی‌های مداوم و مستمر تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم افرادی را که در این حوزه اقدام به سوء استفاده می‌کنند شناسایی و از اقدام آن ها جلوگیری کنیم تا بتوانیم از این آثار حفاظت و حراست کنیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد