سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 74222
|
00:16 - 1396/10/17
نسخه چاپی

امام جمعه کوثر:

اشتغال و معیشت مردم اولویت دولتمردان باشد/آغاز عملیات اجرایی پایاب سد گیوی نیازمند حرکت جهادی است

	اشتغال و معیشت مردم اولویت دولتمردان باشد/آغاز عملیات اجرایی پایاب سد گیوی نیازمند حرکت جهادی است
امام جمعه کوثر گفت: دولت می تواند با یک برنامه ریزی مدون و اساسی مشکلات مربوط به اشتغال و اقتصاد در سطح جامعه را سامان داده و با ایجاد اشتغال پایدار مهاجرت را از سطح شهر و روستاها بزداید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، حجت الاسلام والمسلمین بیگی اظهار کرد: برای اینکه بتوان در حوزه اقتصادی موفق عمل کرد و معیشت مردم را به نقطه مناسبی رساند، می بایست با اتکا به سیاست های اقتصاد مقاومتی، ظرفیتی که در آن منطقه وجود دارد را با همکاری و مشارکت کارشناسان و بخش خصوصی شناسایی کرده و مقدمات لازم در حوزه سرمایه گذاری و سپس فعالیت در حوزه تولید و اشتغال را به سرانجام رساند.

وی ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت و پتانسیل شهرستان کوثر در حوزه های متعدد گردشگری، کشاورزی، صنعتی، معدنی و ... قابل لمس است، اما به دلیل محرومیت این شهرستان و کم لطفی برخی از دست اندرکاران و مسئولین ذیربط این ظرفیت ها مغفول مانده و متاسفانه این باعث شده است که نه تنها پیشرفت و توسعه در منطقه حاصل نشود بلکه مهاجرت و بیکاری نیز به شدت تشدید یابد.

خطیب جمعه کوثر اضافه کرد: ظرفیت بزرگ و اشتغالزا در سطح شهرستان کوثر برای 18 هزار کشاورز کوثری، سد و پایاب نیمه کاره آن است که می طلبد با مدیریت جهادی و تخصیص اعتبارات ویژه از سوی دولت این پروژه عملیاتی شود.

حجت الاسلام والمسلمین تصریح کرد: اگر دولت اعتبار لازم و کافی برای اتمام پایاب سد گیوی ندارد، حداقل برای تکمیل این پروژه ملی وام 300 میلیارد تومانی که معاون وزیر قول مساعد در این خصوص داده بود را عملیاتی کند، مردم کوثر برای بقای حیات در منطقه نیاز مبرم دارند تا اشتغال و مهاجرت معکوس را بری شهرستان به ارمغان بیاورند.

حجت الاسلام والمسلین بیگی خاطر نشان کرد: از میان پروژه های شهرستان کوثر، بهره مندی از شاهرگ حیاتی این منطقه یعنی «خط انتقال سد گیوی» از جمله مطالبات و دغدغه های اصلی اهالی است.

وی ادامه داد: با وجود وعده های مسئولان امر کشوری و استانی در خصوص آغاز بکار پروژه خط انتقال سد گیوی این پروژه  حیاتی کوثر همچنان بلاتکلیف مانده است.

به گزارش کوثرخبر، در دیدار اخیر امام جمعه کوثر با معاون وزیر نیرو مقرر شده بود که برای آغاز عملیات اجرایی پروژه پایاب سد گیوی 300 میلیارد تومان تسهیلات (وام) از محل بانک زمین به آب منطقه ای استان ارائه شود که متاسفانه این وعده آنها هم فعلاً عملی نشده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد