سرویس: نمین
کد خبر: 74223
|
02:22 - 1396/10/17
نسخه چاپی

رئیس شورای نیارق:

مهاجرت معضل اصلی روستای نیارق است

مهاجرت معضل اصلی روستای نیارق است
رئیس شورای اسلامی نیارق گفت: بیکاری و نبود شغل مناسب در روستای نیارق باعث شده تا تعداد زیادی از مردم خصوصا جوانان از این منطقه مهاجرت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازشکوه فرهنگ، بیکاری یک معضل است، معضلی که امروزه در کشور بسیار مشاهده می شود و عده ای به علت نبود کار، مهاجران پیر و جوان، زن و مرد خطرهای ناشی‌ از آوارگی و غربت را به جان می‌خرند و روانه‌ی‌ شهرهای بزرگ می‌شوند.

 

روستای نیارق نیز از این قاعده مستثنا نیست. چرا که این روستا سال هاست با معضل مهاجرت به شهرها و موج بیکاری در قشرهای مختلف جامعه و به خصوص جوانان تحصیل کرده روبه روست و تا امروز هیچ طرح و برنامه ی ثمربخشی از طرف مسئولان برای حل این معضل ارائه نشده است.

 

سید جعفر هاشمی در گفتگو با خبرنگار شکوه فرهنگ در این رابطه اظهار کرد: طی سال های اخیر مهاجرت از روستای نیارق به سایر نقاط کشور افزایش قابل ملاحظه ای یافته به نحوی که جمعیت روستای نیارق از 3 هزار نفر به حدود 1 هزار و 900 نفر رسیده است.

 

رئیس شورای نیارق بیکاری و نبود شغل مناسب را اصلی ترین عامل مهاجرت اهالی دانست و گفت: عدم وجود راه ارتباطی مناسب، قرار گرفتن در منطقه ای بن بست، کمبود امکانات بهداشتی و درمانی از جمله اورژانس و آزمایشگاه، نوسانات برق بخاطر فرسودگی خطوط انتقال برق، عدم آنتن دهی تلفن همراه، نبود امکانات تحصیلی در این روستا باعث شده مردم رغبتی برای ماندن در این روستا نداشته باشند.

 

وی به دیگر مشکلات روستا اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 16 سال است که محدوده ساخت و ساز مسکونی روستا افزایش نیافته و افرادی که به فکر ساخت خانه هستند با مشکل روبرو شده اند و برخی از ساختمان های نیمه تمام و تکمیلی نیز توسط ادارات مربوطه تخریب شده و موجب وارد شدن خسارات مالی بسیاری شده است .

 

هاشمی پیشنهاد کرد: راه های بین روستایی راکد هستند که در صورت رسیدگی و احیا می توانند در رونق این روستا تاثیر گذار باشد.

 

رئیس شورای نیارق به ظرفیت های عظیم روستای نیارق اشاره کرد و گفت: روستای نیارق از ظرفیت های خوب آثار تاریخی، آب و هوای مناسب، مراتع سرسبز و رودهای جاری برخوردار است و وجود مناطق دیدنی و گردشگری مختلف می تواند زمینه ساز سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و بتبع کاهش بیکاری و مهاجرت شود.

 

وی از افزایش فعالیت های باغداری در این روستا خبر داد و گفت: در سالهای اخیر فعالیت های باغداری بصورت مکانیزه و با آبیاری قطره ای توسط اهالی رواج یافته و انتظار داریم مسئولین حمایت های لازم را در این زمینه انجام دهند.

 

به گزارش شکوه فرهنگ و با توجه به تبعات سنگین افزایش مهاجرت از روستای نیارق از مسئولان امر انتظار می رود با توجه به پتانسیل های قوی منطقه و با ایجاد راه های ارتباطی مناسب در این روستا و ایجاد جاذبه و اشتغال پایدار از شیب تند مهاجرت در این منطقه بکاهند چرا که کاهش جمعیت پیامدهای اجتماعی و فرهنگی.نامطلوبی در پی دارد

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد