سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 74245
|
01:42 - 1396/10/18
نسخه چاپی

کارشناس مسائل فرهنگی مطرح کرد:

علاج رفع فقر فرهنگی تنها تخصیص اعتبار و بودجه نیست/آتش به اختیار رهبری در خلاقیت و ایده پروری خلاصه شده است

	علاج رفع فقر فرهنگی تنها تخصیص اعتبار و بودجه نیست/آتش به اختیار رهبری در خلاقیت و ایده پروری خلاصه شده است
کارشناس مسائل فرهنگی گفت: نباید در حوزه فرهنگ منتظر تخصیص اعتبار و بودجه کلان بود، کم کاری و بی توجهی در این مهم منجر به انتقاد صریح رهبر انقلاب از حوزه فرهنگ شد، در این زمینه هم خلاقیت و ایده پروری نیز رکن اساسی فرهنگ سازی محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، بختیار محمدی، کارشناس مسائل فرهنگی طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کوثرخبر با اشاره به دغدغه های رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ گفت: نمی توانیم مدعی شویم که در حوزه فرهنگی اعمال تاثیر گذاری در راستای کاهش معضلات اجتماعی و برخی مسائل فرهنگی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تاثیر گذاری و فرهنگ سازی در امورات فرهنگی و اجتماعی وجود دارد و مسئولین امر در این خصوص گام های بسیاری برداشته اند، اما امر فرهنگ نیز امروزه همچون سیاست های اقتصاد مقاومتی نیاز به تلاش و حرکتی جهادی از سوی مسئولین دارد و به گفته رهبر انقلاب جهاد در این خصوص هیچگاه کافی و وافر نخواهد بود.

این کارشناس مسائل فرهنگی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت حوزه‌ فرهنگ باید از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های علما، محققان، نخبگان، فرهیختگان، اندیشمندان، علم پروران و دیگر اقشار صاحب نظر در عرصه های حقیقی و مجازی بهره‌گیری شود.

محمدی اضافه کرد: اگر تمامی فعالیت‌ها و اقدامات بر این محور باشد، نتایج و خروجی‌های مثبتی در عرصه های متعدد را شاهد خواهیم بود، به عنوان مثال اگر در امر فضای مجازی تنها هر نوشته ای را مصداق قرار ندهیم و با تحقیق و بالندگی اصل موضوع را پیگیری کنیم خواهیم دید که هدف را با برنامه ریزی مشخص کرده و مسیر را درست پیموده اید.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری در این خصوص اظهارداشت: اصلاح جامعه یا فرد بدون اصلاح فرهنگ آنان میسر نخواهد بود، تلاش های اقتصادی و اجتماعی زمانی به نتیجه مثبت خواهد رسید که الزامات مورد نظر آنها در فرهنگ جامعه نهادینه شده باشد.

محمدی تصریح کرد: نباید در حوزه فرهنگ منتظر تخصیص اعتبار و بودجه کلان بود یا ابعاد فرهنگ و تأثیر آن را در احداث مراکز آموزشی خلاصه کرد؛ بلکه گستره فرهنگ و کار فرهنگی از جزئی ترین فعالیت های فردی تا جدی ترین مسئولیت های اجتماعی مهمترین مسئله ای است که می توان آن را در فرمایشات مقام عظمای ولایت جستجو کرد.

کارشناس مسائل فرهنگی در پایان گفت: کم کاری و بی توجهی در این مهم منجر به انتقاد صریح رهبر انقلاب از حوزه فرهنگ شد، در این زمینه هم خلاقیت و ایده پروری نیز رکن اساسی فرهنگ سازی محسوب می شود، به طوری که رهبر معظم انقلاب در تعبیری فرمودند که فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد