سرویس: نمین
کد خبر: 74264
|
19:56 - 1396/10/18
نسخه چاپی

یادواره کشوری شهدای انقلاب روستای نیارق به روایت تصویر

یادواره کشوری شهدای انقلاب روستای نیارق به روایت تصویر
به مناسبت قیام انقلابی 18 دی ماه 1357 اهالی روستای نیارق، یادواره کشوری شهدای این روستا با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازشکوه فرهنگ، یادواره کشوری شهدای انقلاب روستای نیارق همزمان با سالروز قیام خونین مردم این روستا عصر امروز با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل،فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل وتعداد زیادی از اهالی و مسئولان دیگر در مسجد صاحب الزمان(عج) این روستا برگزار شد.

 قبل از شروع مراسم خانواده معظم شهدا، ایثارگران و مسئولان مزار شهدای انقلابی این روستا را غبار روبی و عطر افشانی کردند.

 در این مراسمولی الله کلامی و محمد باقر منصوری به ترتیب به شعر خوانی و مداحی پرداختندو در پایان نیز از خانواده‌های شهدای نیارق و حسن صفر علیپور نویسنده کتاب حماسه نیارق با اهدا تندیس و لوح یادواره تقدیر شد.

 روستای نیارق در 18 دی ماه 1357 با قیام مردمی خود خفقان و استبداد را در منطقه از میان برداشته و با تقدیم پنج شهید برای انقلاب سایر مناطق را نیز به مبارزه با طاغوتیان فراخواندند که از این قیام به عنوان اولین قیام روستایی در کشور یاد می شود.

 
روستای نیارق از توابع بخش ویلکیج شهرستان نمین بوده و در هشت سال دفاع مقدس نیز 20 شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد