سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 74281
|
11:06 - 1396/10/19
نسخه چاپی

کارشناس معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری خبر داد؛

توجه ویژه به توسعه مناطق مرزی روستایی در برنامه ششم توسعه

 توجه ویژه به توسعه مناطق مرزی روستایی در برنامه ششم توسعه
کارشناس معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: با توجه به فعالیت‌هایی که در جهت محرومیت‌زدایی روستاهای مرزی صورت گرفته سند جامع و ملی توسعه مناطق مرزی و روستایی در برنامه ششم توسعه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین، آذردخت دارا بیان کارشناس معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در نشست با فرماندار مشگین شهر از تهیه و تدوین سند جامع و ملی توسعه مناطق مرزی روستایی خبرداد.

 

وی افزود: با توجه به فعالیت‌هایی که در جهت محرومیت زدایی و عمرانی روستاهای مرزی و محروم صورت گرفته در برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای به این روستاها صورت گرفته است.

 

آذردخت دارا بیان گفت: براساس قانون توسعه ششم روستاها باید محرومیت زدایی شوند، استفاده از اعتبارات و برنامه های توسعه محور در روستاهای مرزی و ارایه خدمات ویژه می‌تواند از مهاجرت این قشر به سمت شهرها جلوگیری شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در صورت حمایت از این قشر جامعه در حوزه‌های مختلف می‌توان بحران مهاجرت بی رویه را به فرصت تبدیل کرد.

 

فرماندار مشگین‌شهر خاطرنشان کرد: آسیب‌ها و مشکلاتی که در روستاهای محروم و روستاهای مرزی وجود دارد باید شناسایی و طبق ظرفیت‌ها و مشکلات موجود برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

 

وی افزود: در رابطه با توانمندی روستاها و ارائه تسهیلات به ساکنان این مناطق و ارائه آموزش های لازم در زمینه های متعدد می توان بحران مهاجرت بی رویه در این شهرستان را به فرصت تبدیل کند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد