سرویس: استانی
کد خبر: 74346
|
14:30 - 1396/10/21
نسخه چاپی

با حضور مدیر عامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛

اولین پرواز تهران - پارس آباد بعد از 6 سال تعطیلی در فرودگاه پارس آباد به زمین نشست

 اولین پرواز تهران - پارس آباد بعد از 6 سال تعطیلی در فرودگاه پارس آباد به زمین نشست
با ورود یک فروند هواپیمای مسافربری ATR72-600 شرکت هما در فرودگاه پارس آباد مغان، فعالیت پروازی این فرودگاه در مسیر تهران – پارس آباد و بالعکس، بعد از 6 سال تعطیلی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، صبح امروز با ورود یک فروند هواپیمای مسافربری ATR72-600 شرکت هما در فرودگاه شهرستان پارس آباد مغان، فعالیت پروازی این فرودگاه در مسیر تهران – پارس آباد و بالعکس، بعد از 6 سال تعطیلی، آغاز و این فرودگاه فعال شد.

///

در آیین افتتاح اين فرودگاه مدیر عامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، استاندار، رئيس مجمع نمایندگان استان اردبيل، نمايندگان مردم گرمي، پارس آباد و بيله سوار در مجلس، مديركل فرودگاههاي استان اردبيل، ائمه جمعه پارس آباد و اصلاندوز، فرماندار و مسئولین شهرستانی حضور داشتند.

فرماندار شهرستان پارس آباد در آيين افتتاح فرودگاه و از سرگيري پروازهاي اين شهرستان گفت: فرودگاه پارس آباد بعد از 6 سال تعطیلی به طور کامل بازسازی و امروز رسما به بهره برداری رسيد.

///

اكبر صمدي با بيان اينكه بازسازی فرودگاه پارس آباد در سالهای اخیر با کمک دولت شتاب بیشتری گرفته بود، افزود: برای بازسازی باند پرواز فرودگاه به طول سه کیلومتر با سه لایه آسفالت، محوطه سازی، فنس کشی و توسعه و بازسازی ساختمان فرودگاه بیش از 170 میلیارد ریال هزینه شده است.

وي اظهار داشت: فرودگاه شهرستان پارس آباد از سه ماه گذشته آماده بهره برداری بود و تاکنون نيز سه پرواز به صورت آزمایشی از این فرودگاه صورت گرفته، اما امروز با اولین پرواز توسط شرکت هواپیمایی هما به طور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

فرماندار شهرستان پارس آباد با بيان اينكه فرودگاه پارس آباد پیش از این فقط قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای سبک را داشت، تصريح كرد: با توسعه زیر ساختها، تجهیزات و ارتقای اين فرودگاه، امکان نشست و برخاست هواپیماهای تا رده بدنه متوسط از جمله فوکر 100 و ایرباس 320 فراهم شده است.

///

صمدي با اعلام اينكه پس از پیگیرهای مداوم در سطوح ملی و استانی پروازهای فرودگاه پارس آباد از سر گرفته شد، گفت: در صورت پايداري پروازهاي اين فرودگاه و استقبال مردم پروازهایی از این فرودگاه به سایر نقاط کشور از جمله مشهد در آينده اي نزديك انجام شود.

هواپیمای ATR72-600 شرکت هما ساعت 08:30 با شماره پرواز هما 201 و هدایت کاپیتان رنجبر و کاپیتان شاه حسيني فرودگاه تهران را ترک و ساعت 10:30 در فرودگاه شهرستان پارس آباد بر زمين نشست.

///

اين هواپيما همچنین با شماره پرواز همای 200 ساعت 13:30 فرودگاه پارس آباد را به مقصد تهران ترك كرد.

فرودگاه شهرستان پارس آباد با قدمت 44 ساله جزو قدیمی ترین فرودگاه اقماری کشور محسوب مي شود كه در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در سال ۱۳۸۱ از شرکت کشت و صنعت مغان منفک و تحویل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد