کد خبر: 74351
|
20:00 - 1396/10/21
نسخه چاپی

قراری برای زدودن غبار محرومیت از چهره روستاهای اردبیل؛

میراضی: توسعه و حرکت در مسیر آبادانی نیازمند همت جمعی است

میراضی: توسعه و حرکت در مسیر آبادانی نیازمند همت جمعی است
این روزها "قرارگاه پیشرفت و آبادانی" با عزمی راسخ و حرکتی جهادی در تلاش است تا غبار محرومیت را از چهره روستاهای اردبیل بزداید و لبخند رضایت را بر لبان روستانشینان بنشاند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما_مصطفی محمدی/"محرومیت" واژه مانوس با روستانشینان؛ مردمانی که حالا داشتن حداقل امکانات برایشان به آرزویی بزرگ تبدیل شده است.

نبود راه‌های ارتباطی مناسب،کمبود مدرسه برای تحصیل دانش آموزان، نبود آب شرب و بسیاری از مشکلات دیگری که گریبانگیر اکثر روستانشینان شده است.

در این میان روستاهای اردبیل هم علی رغم برخی فعالیت‌های توسعه‌ای، باز نتوانسته از زیر سایه سنگین محرومیت خارج شود.

غفلت از روستاها در حالی است که بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند، اگر روستا محور توسعه کشور قرار گیرد می توانیم از اقتصاد بیمار و وابسته به خارج رهایی یابیم.

مقام معظم رهبری نیز در طول سال‌های گذشته بارها بر لزوم توجه به توسعه روستاها تاکید کردند و بر اساس اهمیت این موضوع با فرمان ایشان، قرارگاه پیشرفت وآبادانی در کشور تشکیل شد تا براساس سیاست تعریف شده، این قرارگاه در مجموع توسعه یک هزار روستا در سطح کشور را در حوزه های عمرانی و زیر ساخت، فرهنگی تبلیغی، تعلیم و تربیت، اقتصادی و اشتغال زایی و سلامت تحت پوشش قرار دهد.

در این میان روستاهای اردبیل نیز از برکات "قرارگاه پیشرفت و آبادانی" بی نصیب نمانده؛ بطوریکه این روزها جهادگران این عرصه با عزمی راسخ با حضور در روستاهای شهرستان‌های مختلف استان از جمله مشگین شهر، گرمی، خلخال و ...، در تلاش‌اند تا با زدودن غبار محرومیت از چهره روستاها، لبخند رضایت را بر لبان روستانشینان بنشانند.

در همین خصوص حسین میراضی جانشین قرارگاه پیشرفت و ابادانی سپاه حضرت عباس(ع) استان در گفتگو با خبرنگارسبلان‌مابا اشاره به عملکرد قرارگاه  استان اظهار داشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی طبق دستور رهبر معظم انقلاب فعالیت خود را در 5 زمینه عمرانی ، اقتصادی ، فرهنگی ، تعلیم و تربیت و بهداشت آغاز کرده است.

وی ادامه داد: از 103 منطقه محروم سطح کشور 3 منطقه از استان اردبیل طبق ضریب محرومیت در دستور کار قرار گرفته است.

میراضی با اشاره به اجرای عملیات محرومیت زدایی در 80 روستای سطح استان بیان داشت: در این عملیات روستاهایی از دهستان صلوات بخش مرادلوی شهرستان مشگین شهر، دهستان برندق بخش خورش رستم جنوبی شهرستان خلخال و روستاهایی از دهستان زهرای موران بخش اجارود شرقی شهرستان گرمی به عنوان جامعه هدف در نظر گرفته شده است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از روستاهای اردبیل محروم از امکانات اولیه هستند که رفع این محرومیت‌ها نیازمند همت جمعی است.

وی با بیان اینکه برای حرکت در مسیر توسعه روستاها، ضروری است که همه نهادها و ارگان‌هادر میدان حضور داشته باشند گفت: خدمت رسانی به محرومان باید با عشق و علاقه انجام شود؛ کاری که صرفا برای رفع تکلیف باشد نمی تواند مثمر ثمر باشد.

میراضی در خصوص تعامل نهادها و ادارات با قرارگاه پیشرفت و ابادانی نیز گفت: خوشبختانه تاکنون تعامل خوبی با ادارات استان صورت گرفته و انتظار می رود این رویه ادامه داشته باشد تا ما در کمترین زمان به اهداف تعیین شده دست یابیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد