سرویس: استانی
کد خبر: 74365
|
14:34 - 1396/10/22
نسخه چاپی

امام جمعه اردبیل:

تفاوت فاحش قیمت داخل و خارج باعث رونق قاچاق بنزین شده است

تفاوت فاحش قیمت داخل و خارج باعث رونق قاچاق بنزین شده است
امام جمعه اردبیل گفت: تفاوت فاحش قیمت بنزین داخل و خارج باعث رونق قاچاق بنزین شده است و سطح مصرف را به 80 میلیون لیتر در روز رسانده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ماآیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: حضور حماسی مردم در صحنه در حوادث اخیر مسئولیت مسئولان را مضاعف کرده است و در این خصوص مبادا مسئولان به اشتباه بیافتند.

وی با تاکید بر ضرورت تدبیر و دقت بیشتر مسئولان در سطح کلان مدیریتی کشور گفت: حوادث اخیر با تدبیر مضاعف مسئولان قابل دفع بود و کشور متحمل ضربه دشمن و زیان حیثیتی نمی‌شد و حضور سیل‌آسای ملت در صحنه که مصداق عین آتش به اختیار بود در حمایت از اصل نظام و خون مقدس شهداء و آرمان‌های انقلاب و منافع و مصالح کلان کشوری بود و مسئولان نباید این اجتماع را به حساب حمایت از خودشان بگذارند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: ما از سه قوه انتظار تدبیر مضاعف داریم.

عاملی با اشاره به اینکه بنیادهای مالی خطاکار از عوامل اصلی نارضایتی بود از دولت و دستگاه قضایی خواست در خصوص صاحبان آنها و اقدامات صورت گرفته با آنها شفاف سازی بکنند.

وی بیان کرد: این مجرمان با مستأصل کردن هزاران خانواده و به هم ریختن اوضاع کشور و ضرر حیثیتی به کشور و شکستن غرور بین‌المللی ملت قطعا مفسد فی‌الارض هستند و باید عقوبت سنگینی متوجه آنها شود و بانک مرکزی که قصور در نظارت داشت، مثل آنها مستحق شدیدترین عقوبت است اما باز مأموریت ریاست آن تمدید شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: در خصوص حذف یارانه اگر پایه حقوقی مشخص می‌شد، موجب برطرف کردن نگرانی بوده و بهتر از اعلان حذف فله‌ای بود.

وی اظهار کرد: در مورد نرخ بنزین، اعاده کارت سوخت و تامین نیاز متعارف ملت و آزاد گذاشتن قیمت مازاد بر نیاز متعارف، هم التهاب درست نمی‌کرد و هم جلوی قاچاق بنزین را که در مرزهای غربی، شرقی و جنوبی صورت می‌گرفت توجیه اذهان و افکار عمومی در خصوص علت و فرجام تصاعد مصرف بنزین برای مردم ضروری بود که متاسفانه صورت نگرفت.

امام جمعه اردبیل افزود: تفاوت فاحش قیمت بنزین داخل و خارج باعث رونق قاچاق بنزین شده است و سطح مصرف را به 80 میلیون لیتر در روز رسانده و در نتیجه نه تولید پالایشگاه‌ها، نه پتروشیمی‌ها و نه واردات بنزین جوابگوی مصرف نیست و در آینده باید کل نفت استحصالی به بنزین تبدیل شده و صادرات نفت به کلی تعطیل شود اما ممانعت از این فاجعه مستلزم گرانی بنزین برای خود ملت نیست و اعاده کارت سوخت و تضمین مصرف متعارف، بهترین راه برای مهار مصرف بود.

وی افتتاح فرودگاه پارس‌آباد را به اهالی منطقه تبریک گفت و از مسئولان خواست در استمرار پرواز تلاش کنند.

عاملی گفت: در تقسیم اراضی پایاب سد خداآفرین بدون تردید خود اهالی و عشایر منطقه بر دیگران اولویت دارند و تحصیل کرده‌های عشایر می‌توانند شرکت‌های کشت و صنعت بزرگ با توانمندی های قابل توجه تشکیل بدهند.

امام جمعه اردبیل از اتمام ابنیه فنی جاده درّام - کلور در جنوب استان تا یک سال اخیر و از افزایش بودجه این راه در سال آینده که تا سقف 12 میلیارد ارتقا یافته خبر داد و گفت: مدیریت استان قول داده است که تا دو سال و نیم این جاده را بازگشایی کند.

وی بیان کرد: تمام آذری‌های آن طرف مرز که هفته گذشته با ملت ما اعلان همدردی، همکاری و نگرانی کرده بودند، مورد غضب و اهانت بسیار شنیع یک نماینده مجلس آذربایجان قرار گرفتند، وی بعد از فحاشی‌های بسیار زننده گفته "در آذربایجان هر تعداد که بگویید از این قبیل افراد وجود دارد آنها برای قره باغ جنگ نمی کنند اما با فراخوان یک ملّای سیاسی وطن را می فروشند" سپس ادامه داده "اگر در ایران اتفاقی برای نظام اسلامی ایران بیفتد این سیل آسا برای کمک به ایران وارد ایران می شوند!" وی از اهالی استان‌های آذری ایران خواسته برای احیای دموکراسی در ایران و احیای ارزش‌های سکولاریسم مبارزه کنند.

عاملی از سیاست‌مداران آذربایجان خواست حق همسایگی را ضایع نکنند و الا خود ضرر می‌کنند چرا که کشوری که برای اسلام‌گراهای زندانی بیش از 400 سال زندان بریده، حق دعوت به دموکراسی  برای کشور بزرگی مثل ایران را ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: من تصمیم گرفته‌ام در مورد به آذربایجان صحبت نکنم مگر اینکه آنها شروع کنند و آنها در حوادث اخیر هر چه توانستند فحش و ناسزا به مسئولان کشور و به تاریخ و مذهب و دین ما نثار کردند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد