سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 74366
|
14:37 - 1396/10/22
نسخه چاپی

امام جمعه بیله سوار:

رونق شرکت‌های کشت و صعنت در مغان با بخش خصوصی ممکن است

رونق شرکت‌های کشت و صعنت در مغان با بخش خصوصی ممکن است
امام جمعه بیله سوار با بیان اینکه سخت گیری و عدم رسیدگی به وضعیت مردم در یک جامعه موجب فرار مردم از آن دیار خواهد بود گفت: دو شرکت کشت و صعنت در منطقه مغان باید به دست مردم این منطقه واگذار شده و فعال شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازصبح مغان،حجت الاسلام قیاسی امام جمعه بیله سوار در خطبه های امروز نماز جمعه به روایتی در خصوص عدل در برخورد و رفتار با مردم و نحوه گرفتن مالیات و زکات قبل از زمان برداشت محصول اشاره کرد و گفت: سخت گیری و عدم رسیدگی به مردم در یک جامعه موجب فرار مردم از آن دیار خواهد بود.

وی گفت: سخت گیری موجب می شود کشاورز مجبور شود محصول خود را پیش فروش کند و با قیمت پایین تر به فروش برساند.

امام جمعه بیله سوار گفت: انسان باید با عدالت رفتار کند و زندگی کند و درد ما هم این است که به گفته دین عمل شود.

وی با تشریح ویژگی های انقلاب اسلامی اظهار داشت: در عصر حاضر مثل این انقلاب هیچ نعمتی به مردم ایران داده نشده است.

امام جمعه بیله سوار در خطبه دوم نماز جمعه به تشریح کامل بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هزاران نفر از مردم قم به مناسبات قیام ۱۹دی پرداخت و گفت:مردم اعلام میکنند بیکاری و گرانی وجود دارد و باید مسوولان این مسایل را درک کرده و به حل آن اقدام کنند.

وی گفت: اعتراض حق طبیعی مردم است و مسوول باید بین مردم بیایند و درد مردم را بشنوند.

خطیب نماز جمعه بیله سوار با بیان اینکه مظلوم می تواند حق خود را با صدای بلند بخواهد بیان کرد: مسوولان باید مشکل مردم را لمس کرده و به حل آن اقدام کنند.

امام جمعه بیله سوار با بیان اینکه دو شرکت کشت و صعنت در منطقه مغان باید به دست مردم این منطقه واگذار شود گفت: باید این دو شرکت با دست مردم و بخش خصوصی فعال شود.

وی گفت: در جامعه ای که فساد است باید به مقابله با آن برخاست و باید نماینده ای قوی انتخاب کرد تا بتواند مسایل را رفع کند.

وی به مسایل مرتبط با حق آبه ارس و مطالب و استدلالات مطرح شده در این باره پرداخت و افزود: اینکه میگویند آب ارس و مغان را به دریاچه ارومیه انتقال می دهند این حرف درستی نیست و لذا دلیل بی آبی این دریاچه به سالها قبل و زمان رضا شاه خاین برمیگردد که ارارات را به ترکیه تحویل داد که سرچشمه آب های مرزی نیز همین آرارات است.

حجت الاسلام قیاسی در ادامه با تبریک هفته آموزش و پرورش تاکید کرد باید نقش مردم در آموزش و پروزش برجسته شود

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد