سرویس: استانی
کد خبر: 74387
|
17:55 - 1396/10/23
نسخه چاپی

مدیر جهاد کشاورزی گرمی:

توزیع 4تن بذر وارداتی نخود در بین کشاورزان گرمی

توزیع 4تن بذر وارداتی نخود در بین کشاورزان گرمی
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی مغان گفت: ۴ تن بذر وارداتی نخود محصول ترکیه در بین کشاورزان شهرستان گرمی توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، عظیم احمدی امروز در گفتگوبا خبرنگارسیفارگفت: این بذرهای وارداتی کاملا استاندارد و گواهی شده بوده و از نوع رقم آزکان کشور ترکیه است که در منطقه ما خوب نتیجه داده است.

 

وی با بیان اینکه شهرستان گرمی یکی از مناطق مهم و تاثیرگذار در کشت حبوبات استان است، افزود: از ۳۴ هزار هکتار کل سطح زیرکشت حبوبات استان حدود ۷هزار هکتار آن مربوط به این شهرستان است.

 

مدیر جهاد کشاورزی گرمی مغان اضافه کرد: بر اساس آمار سال گذشته از این سطح کشت حبوبات شهرستان حدود ۶ هزار هکتار به عدس و یک هزار هکتار به نخود اختصاص یافته است که بازدهی مطلوب و موردنظری نیز داشته است.

 

احمدی اظهار کرد: امسال در راستای اصلاح الگوی کشت و همچنین ترویج استفاده از ارقام بذر اصلاح شده نخود در منطقه، حدود ۴ تن بذر گواهی شده نخود رقم پابلند آزکان بصورت پایلوت و مکانیزه در شهرستان کشت شد که خوشبختانه با استقبال گسترده کشاورزان مواجه بود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی با بیان اینکه  در راستای افزایش عملکرد محصولات تلاش می‌شود ارقامی که سازگاری بیشتری با شرایط منطقه دارند ترویج و توسعه داده شود، افزود: رقم وارداتی آزکان که سازگاری بهتری با اقلیم شهرستان ما دارد با متوسط عملکرد یک ونیم تن در هکتار تیپ پابلند بوده بطوریکه حدود ۱۰ الی ۱۵ سانتی متر  نسبت به ارقام محلی بلندتر است.

 

وی افزود: چنانچه این رقم بصورت پاییزه یا انتظاری کشت گردد براحتی با کمباین قابل برداشت خواهد بود که این امر در کاهش هزینه‌های برداشت بسیار موثر خواهد بود و از دیگر ویژگی‌های این رقم، مقاوم بودن به سرما و محصولات تولیدی این رقم دانه درشت و بازار پسندی مطلوبی خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد