سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 74388
|
18:14 - 1396/10/23
نسخه چاپی

مسئولین دریابند؛

انتظار یک دهه‎ای کشاورزان برای اتمام طرح پایاب سد کوثر

 انتظار یک دهه‎ای کشاورزان برای اتمام طرح پایاب سد کوثر
نزدیک به یک دهه از شروع ساخت سد کوثر در شهرستان کوثر می گذرد و اکنون پس از سال ها نه سد به طور کامل آبگیری شده و نه طرح پایاب سد به نتیجه رسیده است و زمین های کشاورزی کوثر در انتظار نوشیدن آب به خواب زمستانی رفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازازناو، نزدیک به یک دهه از شروع ساخت سد کوثر در شهرستان کوثر می گذرد و اکنون پس از سال ها نه سد به طور کامل آبگیری شده و نه طرح پایاب سد به نتیجه رسیده است و زمین های کشاورزی کوثر در انتظار نوشیدن آب به خواب زمستانی رفتند.

با توجه به روند خشکسالی اخیر و کاهش بارندگی ها نگرانی های کشاورزان کوثری از نبود پایاب سد کوثر دو چندان شده است و مردم از نماینده مردم خلخال و کوثر انتظار دارند که بحث پایاب سد از سوی آب منطقه ای استان اردبیل و مجلس پیگیری شود تا شاید معاش بیش از صدها کشاورز که در کوثر چشم به راه آبیاری مزارع خود از طریق آب سد کوثر هستند از بی سروسامانی نجات یابند.

بیشترین میوه های سردرختی شهرستان کوثر در قالب میوه به، گیلاس و آلبالو و میوه های جالیزی عمری بسته به وجود آب دارند که در صورت نبود آب کشاورزی علاوه بر تعطیلی کشاورزی درمنطقه بحران بیکاری دامنگیر جوانان و اهالی روستاهای شهرستان کوثر خواهد بود.

به گزارش ازناو ، با برآورد کشاورزی اکنون بیش از 300هکتار زمین در پشت سد کوثر تا بخش فیروزآباد و روستاهای مسیر منتظر تکمیل پایاب سد کوثر هستند.

انتهای پیام / خلخال

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد