سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 74427
|
00:07 - 1396/10/25
نسخه چاپی

ورزش شهرستان کوثر در انتظار اسپانسر!

 ورزش شهرستان کوثر در انتظار اسپانسر!
در بین هیات های ورزشی فعال شهرستان کوثر به غیر از یکی دو هیات ورزشی، مابقی هیات ها برای اینکه دوباره احیا شوند، نیازمند اسپانسر و تزریق منابع مالی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، ورزش، از دیرباز توانسته جایگاه ویژه ای در سطح کشور، استان و شهرستان ایجاد کند و مهمترین رکن پویایی یک جامعه و همچنین موفقیت ها و سربلندی های یک خانواده یا فرد محسوب می شود.

در همین راستا، ورزشکاران کوثری نیز طی چند سال گذشته با پیشرفت و ظهور استعداد های درخشان توانسته اند در سطح استان و کشور نیز خوش بدرخشند؛ موفقیت بلند قامتان کوثری در رشته والیبال و دعوت 4 بازیکن کوثری به اردوی تیم ملی، انتخاب تنیسور قهار کوثری به عنوان مقام قهرمانی استان و دعوت به تیم ملی، دعوت از بازیکن تیم بدمینتون کوثر به اردوی تیم ملی و فوتسالیست هایی که هم اکنون در دسته های 2، 1 و لیگ برتر بازی می کنند، به وضوح استعداد های درخشان این شهرستان را نشان می دهند.

اکنون ورزش در شهرستان کوثر در بیش از 6 هیئت فعال است که مهمترین آنها فوتسال، کشتی، ورزش های رزمی، تنیس روی میز، والیبال و بدمینتون است، این درحالی است که پیشتر در این شهرستان بیش از 10 هیات ورزشی فعال بود اما اینک نه تنها ورزش در سطح شهر سیر نزولی به خود گرفته بلکه در بسیاری از روستاها نیز به علت نبود اعتبار و کمبود مکان های ورزشی معضلات اجتماعی چون اعتیاد و طلاق افزایش یافته است.

با وجود اینکه شهرستان کوثر بیشترین سرانه ورزشی در سطح استان را دارد، اما مشکل اساسی ورزش در سطح شهر و روستاها نبود اسپانسر، کمبود منابع مالی و یا نبود سالن های ورزشی بویژه برای برگزاری بازی های فوتسال در سطح روستاهاست، متاسفانه همه سالن های ورزشی در مرکز شهر متمرکز شده اند که اکثراً جوانان روستاهای دوردست به علت ناتوانی در تامین سرویس ایاب و ذهاب از ورزش باز می مانند.

در این میان هیات های ورزشی و اداره ورزش و جوانان می توانند با تعریف اسپانسر و تقویت حوزه ورزش در رشته های متعدد باری دیگر رشته ها و هیات هایی که هم اکنون به نوعی تعطیل شده اند را احیا کنند و از سویی در کاهش معضلات اجتماعی چون اعتیاد و طلاق و همچنین مهاجرت و بیکاری موثر واقع گردد.

در بین هیات های ورزشی فعال شهرستان کوثر به غیر از یکی دو هیات ورزشی، مابقی هیات ها برای اینکه باری دیگر احیا شوند، نیازمند اسپانسر و تزریق منابع مالی هستند، واقعیتی که نباید آن را نادیده گرفت چرا که هم اکنون در چنین شرایطی به دلیل عدم منابع مالی بیش از 70درصد ورزش شهرستان کوثر نیمه فعال یا راکد است.

این مهم مسئولان امر شهرستان و استان را برآن وا می دارد که امر ورزش را پیش از پیش مورد توجه قرار داده و برای رشد و شکوفایی استعداد های درخشان، اعتبارات مناسبی را در اختیار هیات های ورزشی قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد