سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 74483
|
15:22 - 1396/10/26
نسخه چاپی

رییس آموزش و پرورش اصلاندوز مطرح کرد؛

برگزاری 14 برنامه در هفته شورای آموزش و پرورش اصلاندوز/حصارکشی 7 مدرسه با همکاری مردم و خیرین منطقه

برگزاری 14 برنامه در هفته شورای آموزش و پرورش اصلاندوز/حصارکشی 7 مدرسه با همکاری مردم و خیرین منطقه
رییس آموزش و پرورش اصلاندوز از برگزاری بیش از 14 عنوان برنامه در طول هفته شورای آموزش و پرورش منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازارس تبار،با تصويب قانون تشکيل شوراهاى آموزش و پرورش توسط مجلس شوراى اسلامى (در سال ۱۳۷۲)، اين قانون با جدّيت و به فراخور وظايف و مسئوليت‌هاى حوزه‌هاى مختلف وزارت آموزش و پرورش به‌تدريج در حال اجراست.

جلسات و مصوبات شوراها در استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق که حاصل يک تفکر جمعى است بيانگر تلاش همه‌جانبه اعضاء شوراها براى تسهيل در اجراء قانون و آئين‌نامه‌هاى اجرائى آن بوده و نهايتاً با تصميم‌سازى و تصميم‌گيرى‌هاى محلى اهداف قانونگذار از جمله مشارکت و نظام مردم، بهره‌گيرى از امکانات غيردولتي، تسهيل در امور اجرائى آموزش و پرورش را محقق مى‌سازند به‌نحوى که تأثير مثبت و ارزشمند اين نهادهاى مشارکتى و قانومند از سطح ستاد تا واحدهاى آموزشى به‌خوبى نمايان است.

بررسى و تجزيه و تحليل عملکرد شوراها مستلزم وجود اطلاعات مؤثر و مفيد و برخوردارى از يک ديدگاه جامع و شناخت شرح وظايف آنها است تا بتوان با نقدى منطقى از روند فعاليت اين نهادهاى جديد‌التأسيس و هدايت و حمايت آنها تغيير، نوآوري، عدم تمرکز در تصميم‌گيري، اعتلاء کيفيت در آموزش و پرورش را شاهده بوده و روش‌هاى نوينى را به‌جاى روش‌هاى سنتى به‌کار گيريم.

در این راستا از تاریخ 24 دی ماه لغایت 30 بنام هفته شورای آموزش و پرورش نامگذاری شده است که به همین منظوربه سراغ رییس آموزش و پروش اصلاندوز رفتیم تا مخاطبین از فعالیتها و عملکرد این شورا از زبان وی اطلاع یابند.

قدرت مهرآوران ضمن گرامیداشت هفته شورای آموزش و پرورش از زحمات و تلاش های بی وقفه و ارزنده تمامی فرهنگیان دلسوز و بصیر و مدیران سختکوش و توانمند منطقه که در کمال اخلاص و ایثار در راستای تعلیم و تربیت نسلی اندیشمند، عالم، خلاق، سخت کوش، مؤمن، متعهد و ولایتمدار تلاش می کنند قدردانی کرد.

وی از برگزاری بیش از 14 عنوان برنامه مختلف در هفته شورای آموزش و پرورش منطقه اصلاندوز خبر داد و گفت:برنامه های هفته شوراهای آموزش و پرورش منطقه از تاریخ 24 دی ماه لغایت 30 برگزار می شود.

رییس آموزش و پرورش اصلاندوز گفت:در سالروز تصويب قانون (۲۶ دى‌ماه) که شوراهاى آموزش و پرورش سراسر کشور مسئوليت اطلاع‌رسانى و تنوير افکار عمومى را به‌منظور ترويج مشارکت برعهده دارند؛ فرصت را مغتنم داشته، بخشى از عملکرد اين نهادهاى مشارکتى و ارزشمند را در سال ۱۳96 به استحضار عموم مى‌رسانيم.

مهرآوران افزود:اميد است این گزارش زمينه‌هاى لازم را به‌منظور آگاهى مسئولين آموزش و پرورش از خدمات شايسته و داوطلبانه اعضاء محترم شوراهاى آموزش و پرورش و اجراء مطلوبتر قانون فراهم کند.

 

رییس آموزش و پرورش اصلاندوز به برخى از مهمترين وظايف شوراهاى آموزش و پرورش، شامل برگزارى جلسات، مصوبات اشاره کرد و گفت:برگزارى گردهمائى و دوره‌هاى آموزشى براى تقويت اين نهادها،یکی از برنامه های مهم شورای آموزش و پرورش اصلاندوز بشمار می رود.

مهرآوران کل جلسات برگزار شده شورا را 9 جلسه از ابتدای سال 96 تاکنون عنوان کرد و گفت:هرماه یک جلسه برگزار می شود و تعداد 38 مصوبه که 23 مصوبه از آن به انجام رسیده و 9 مصوبه از آن درحال انجام بوده (در طول سال تحصیلی) و 6 مصوبه از آن نیز به دلایل مختلف اعم از عدم تکافوی منابع مالی انجام نیافته است و به محض تامین منابع مالی انجام خواهد شد.

وی به اهم اقدامات انجام یافته در راستای مصوبات به ترتیب از ابتدای امسال تا کنون اشاره کرد و گفت:بحث هدایت تحصیلی در شورای آموزش و پرورش مطرح و بعد از بحث و تبادل نظر و ارائه راهکارهای مناسب به نحو مطلوب در منطقه اجرا شد بطوریکه دانش آموزان با همراهی و کمک اولیا و مشاوران مدارس بر اساس اولویت علاقه و استعداد در مقطع متوسطه دوره اول سال سوم به انتخاب رشته پرداختند و مقرر گردید هیچ دانش آموزی حتی در مدارس عشایری به علت نبود امکانات از بحث هدایت تحصیلی جا نماند.

رییس آموزش و پرورش اصلاندوز افزود:برنامه های پیشنهادی هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم پس از طرح و تصویب در شورای آموزش و پرورش در طول هفته مذکور با حضور مسئولین و اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم انجام یافت.

 

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام یافته شورای آموزش و پرورش اصلاندوز گفت: همایش خیرین مدرسه ساز، با برنامه های متنوع در محل مسجد جامع شهر اصلاندوز با دعوت از اعضای مجمع برگزار شد و اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز با اهداء لوح تقدیر و بسته آموزشی مورد تقدیر قرار گرفتند.داوطلبین نیز کمکهای نقدی و غیرنقدی خود را جمع آوری کردند و همچنین فرم کمکهای همکاران نیز طبق بخشنامه بین همکاران توزیع گردید به طوریکه هم اکنون تقریبا 100 درصد همکاران فرهنگی در مجمع خیرین مدرسه ساز عضو می باشند.

مهرآوران از احداث مدرسه 6 کلاسه و 12 کلاسه در داخل شهر خبر داد و گفت:بعلت تراکم بالای دانش آموزان و کمبود مدرسه در داخل شهر و دو شیفته بودن مدارس شهری موضوع چندین بار درشورای آموزش و پرورش طرح و با پیگیری و تلاش اعضای شورای آموزش و پرورش و مسئولین ذیربط با جذب اعتبار لازم مقرر شده مدرسه 6 کلاسه و 12 کلاسه در داخل شهر احداث شود.

وی همچنین جهت حل مشکل دانش آموزان قشلاق آقاقلی با تصویب اکثریت آرای اعضا از اختصاص کانکس از طریق اداره آموزش و پرورش خبر داد و گفت:با هزینه اولیا دانش آموزان به محل یاد شده حمل و همچنین هزینه محوطه سازی و ساخت سرویس بهداشتی مدرسه از سوی مجمع خیرین منطقه اصلاندوز تامین شد.

رییس آموزش و پرورش اصلاندوز درخصوص بازگشایی مدارس، پروژه مهر و ایاب و ذهاب دانش آموزان نیز گفت:بخشداری و دهیاری های بخش، همکاری لازم با اداره آموزش و پرورش را داشتند و نیروی انتظامی تدابیر امنیتی برای معابر آموزشگاهها بخصوص مدارس دخترانه اتخاذ کرده و اعضای کمیته های 7 گانه پروژه مهر و اعضای شورای آموزش و پرورش منطقه به نحو احسن برنامه های بازگشایی مدارس در اول مهر را به انجام رساندند.

مهرآوران با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور گفت:اردوی راهیان نور به تعداد 80 نفر سهمیه اختصاص یافته دانش آموزان دختر در مرحله اول با کمک و  مساعدت مالی و همکاری دفتر امام جمعه،بخشدار،شهردار و شورای اسلامی شهر و شورای بخش و سایر ادارات به اردوی راهیان نورمنطقه شمالغرب اعزام شدند.

وی در خصوص گرامیداشت برنامه های یوم الله 13 آبان نیز گفت: بعد از تصویب در شورای آموزش و پرورش مقرر شد به نحو مطلوب اطلاع رسانی لازم به مدیران صورت گیرد که به همراه دانش آموزان در یوم الله 13 آبان حضور حداکثری داشته باشند که شهرداری در مورد نظافت و آماده سازی خیابانها و معابر همکاری لازم را انجام داد.

رییس آموزش و پرورش اصلاندوز همچنین افزود:با تصویب در جلسه شورای آموزش و پرورش برنامه های مربوط به گرامیداشت هفته مبارکه بسیج فرهنگیان و دانش آموزای با همکاری سپاه ناحیه عشایری اصلاندوز و اداره آموزش و پرورش به نحو مطلوب در منطقه برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس خاطرنشان کرد:مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس با خودروهای امدادی و شهرداری با خودروهای مربوطه در هنرستان علم و صنعت جهت برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی همکاری کردند.

 

مهرآوران همچنین از حصارکشی 7 مدرسه از مدارس منطقه اصلاندوز خبر داد و گفت:مدارس شهید باکری، 13 آبان، اندیشه گل تپه، شهید قدوسی، شهید قدوسی طباطبایی، رسالت و شهید اسماعیلی با همکاری انجمن اولیا و مربیان، مجمع خیرین مدرسه ساز و دهیاران انجام شد.

رییس آموزش و پرورش اصلاندوز در ادامه گفت:استاندارد سازی و تعمیر اساسی سیستم گرمایشی 10 مدرسه از مدارس منطقه مولوی 2و1، 22 بهمن، فدک و شهریار، جعفر بن علی، شهید تدین و هنرستان رازی، شهید ناصر، شهید رجایی، فاطمیه و تاسوعا با کمک و مساعدت خیرین مدرسه ساز، انجمن اولیا و مربیان و همچنین همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس انجام گرفت.

 

وی درخصوص تخریب مدارس فرسوده و بلااستفاده که در حیاط مدارس منطقه برای دانش آموزان خطرآفرین بودند نیز گفت:با اخذ مجوز از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان  و با همکاری بخشدار، شهردار، اعضای محترم شورای های شهر، بخش، روستاهای تابعه، دهیاران و انجمن اولیا و مربیان مدارس، تخریب ساختمان قدیمی 3 مدرسه انجام گرفت و وسایل اسقاطی و آهن آلات ضایعاتی به انبار اداره منتقل شد.

مهراوران اظهار امیدواری کرد که با رهنمودهای ارزنده اعضای شورا بتوانیم برنامه ریزی دقیقی در پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی منطقه داشته باشیم.

رییس آموزش و پرورش اصلاندوز در پایان با قدردانی از اصحاب رسانه شهر اصلاندوز خاطر نشان کرد:تمام اقدامات و مصوبات شورای آموزش و پرورش منطقه در پایگاه خبری ارس تبار با همکاری و خبرنگاری سید سجاد میرزایی و خبرنگار آزاد صدا و سیمای مرکز اردبیل با همکاری محمد قویدل و همچنین در سایت روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه پوشش داده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد