سرویس: اقتصادی
کد خبر: 74486
|
17:14 - 1396/10/26
نسخه چاپی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل مطرح کرد؛

ایجاد اشتغال برای ۴۵۰ زن سرپرست خانوار اردبیلی

 ایجاد اشتغال برای ۴۵۰ زن سرپرست خانوار اردبیلی
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: 450 زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد اردبیل با دریافت چهار میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی از این نهاد در ۹ ماهه نخست سال‌جاری وارد بازار کار شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، منصور سیفی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه ۴۵۰ طرح خوداشتغالی توسط زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این استان در ۹ ماهه نخست سال‌جاری اجرا شده است، گفت: توانمندسازی زنان ‌سرپرست خانوار، بانوان و دختران تحت حمایت یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد است که با مهارت‌آموزی و ایجاد مشاغل خانگی تلاش داریم زمینه خوداتکایی آنها را فراهم کنیم.

وی با اعلام اینکه چهار میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی به زنان سرپرست خانوار پرداخت شد تا آنها بتوانند شغل مورد نظر خود را ایجاد کنند، بیان کرد: با توجه جغرافیای منطقه و استعداد و علاقه زنان سرپرست خانوار تحت حمایت، بیشترین اشتغال ایجاد شده در زمینه دامپروری، صنایع دستی و قالیبافی بوده که تا کنون نتایج مناسبی از آن حاصل شده است.

سیفی با بیان اینکه شناسایی استعدادهای خانوار تحت حمایت از فعالیت‌های مهم کمیته امداد اردبیل است، افزود: بر اساس طرح استعدادسنجی، استعدادهای نهفته زنان سرپرست خانوار و بانوان تحت حمایت این استان شناسایی می‌شود که با برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و تخصصی و ارائه مشاوره و راهنمایی‌های لازم درصدد هستیم به شکوفایی استعدادهای آنها کمک کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های لازم در زمینه‌ها‌ی مهارتی و فنی و حرفه‌ای از اقدامات مؤثر این نهاد در توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است، گفت: دو هزار و ۳۷۰ نفر از زنان سرپرست خانوار، بانوان و دختران تحت حمایت کمیته امداد اردبیل آموزش‌های لازم فنی و حرفه‌ای را در ۹ ماهه نخست سال‌جاری فراگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه هزار و ۳۳۴ نفر از زنان سرپرست خانوار ساکن در شهرهای استان اردبیل از آموزش‌های فنی و تخصصی بهره‌مند شده‌اند، افزود: هزار و ۳۶ زن سرپرست خانوار که در روستاها و مناطق محروم این استان سکونت دارند نیز در کارگاه‌های آموزش شغلی حضور یافته‌اند.

سیفی با اشاره به اینکه حدود هزار و ۷۰۰ نفر از قالیبافان تحت حمایت این استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، بیان کرد: کمیته امداد برای حمایت از زنان سرپرست خانوار که توانایی انجام کار دارند، تسهیلات و برنامه‌های مناسبی را در زمینه ایجاد مشاغل خانگی در نظر گرفته است تا آنها بتوانند در کنار فرزندان خود، به استقلال اقتصادی دست یابند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه نظارت بر طرح‌های خودکفایی اجرا شده توسط زنان سرپرست خانوار از دیگر فعالیت‌های مهم این نهاد در توانمندسازی مددجویان است، گفت: بازدیدهای دوره‌ای و نظارت‌های مستمر از طرح‌های اشتغال موجب می‌شود تا ناظران با ارائه مشاوره و راهنمایی‌های لازم به مددجویان، یاریگر آنها در ارتقای سطح کیفی و کمی محصولات تولیدی باشند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد