سرویس: اجتماعی
کد خبر: 74487
|
17:32 - 1396/10/26
نسخه چاپی

معاون فرماندار شهرستان گرمی:

سن اعتیاد در جامعه کاهش یافته است/مدرسه نقش مهمی در طی کردن مرحله نوجوانی دارد

سن اعتیاد در جامعه کاهش یافته است/مدرسه نقش مهمی در طی کردن مرحله نوجوانی دارد
معاون فرماندار گرمی گفت: سن اعتیاد در جامعه کاهش یافته و این زنگ خطر برای همه دستگاه ها بخصوص آموزش و پرورش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسیفار،کریمی، معاون فرماندار شهرستان گرمی در جلسه امروز(سه شنبه) شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در محل فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه ویژگیهای جسمی و روانی خاص دوران نوجوانی، برخی از آنان را در معرض آسیب هایی مانند اعتیاد قرار میدهد گفت: خانواده و مدرسه در طی کردن سالم این دوره نقش بسیار حساسی به عهده دارند.

 

معاون فرماندار گرمی گفت: سن اعتیاد در جامعه کاهش یافته و این زنگ خطر برای همه دستگاه ها بخصوص آموزش و پرورش در بحث فرهنگ سازی و پیشگیری از این بلای خانمان سوز است.

 

وی با بیان اینکه والدین باید به نیازهای فردی جوانان و نوجوانان بیشتر توجه کنند، زیرا آنان به دنبال زندگی در شرایط با آرامش و بدون دغدغه در کنار خانواده هستند، اظهار کرد: نوجوانان و جوانانی که دچار اختلاف فکری زیادی با والدین خود هستند و دائم گرفتار ترس و خشونت از سوی والدین بوده با شروع مدرسه و تحصیل در دانشگاه دچار آسیب بیشتری می شوند.

 

کریمی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین مسیر کنترل اعتیاد اقدام فرهنگی است، افزود: تمرکز بر آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی گروه‌های سنی پایین از جمله دانش آموزان اهمیت ویژه دارد.

 

وی خواستار مشارکت تمامی دستگاه‌های فرهنگی در خصوص پیشگیری از اعتیاد شد و افزود: پیشگیری از اعتیاد در توان یک یا دو دستگاه اجرایی نیست و لازم است تمامی دستگاه‌ها مشارکت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد