سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 74500
|
11:33 - 1396/10/27
نسخه چاپی

یادداشت؛

ریشه نارضایتی های اخیر را خارج از تشکیلات زیرمجموعه خود جستجو نکنید

ریشه نارضایتی های اخیر را خارج از تشکیلات زیرمجموعه خود جستجو نکنید
چنانچه هرکسی ساز خود را کوک کند و علت بروز چنین حوادث را در جای بیرون از تشکیلات زیر مجموعه خود جستجو کند، حوادث تلختر از حوادث اخیر دور از انتظار نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، عظیم دشتی کارشناس فرهنگی هنری و رئیس بسیج هنرمندان سابق استان اردبیل در یادداشتی نوشت:  در ناآرامی ها واغتشاشات روزهای اخیر دوعامل مهم خارجی و داخلی بسیار مشهود بود که هر دو عامل به تحلیل و آسیب شناسی جدی نیاز دارد.

حضور تاثیر گذار و مهم ایران اسلامی در مهار ناآرامی ها بوجود آمده در کشورهای عراق و سوریه توسط گروه های تکفیری مورد حمایت آمریکا و ایادی آنها و ظهور قدرت جدید در دنیا به نام کشور ایران برای سردمداران آمریکا که سنگ کد خدایی جهان را به سینه می زنند سخت و طاقت فرسا و غیر قابل تحمل بود، بنابراین آنان برای خدشه به هژمونی ملت ایران  از هر فرصتی استفاده می کنند.

حمایت آشکار و صریح دولتمردان آمریکا از اغتشاشگران و بزرگنمایی این نا آرامی ها توسط رسانه های وابسته به استکبار جهانی نشان از دخالت بدون چون و چرای آمریکا و برخی دولتهای دیکتاتور منطقه از این درگیرهای خیابانی است.

مشکلات اقتصادی کشور چیز کوچکی نیست که بشود با مخفی کاری و پهنان کاری بر آن سرپوش گذاشت ، این مشکلات بصورت مستقیم با افراد کم‌در آمد جامعه در ارتباط است و با تئوری و آمار و ارقام صوری  یا ساختگی نمی شود درد حاکم در مشکلات معیشت مردم را حل کرد بنابراین عدم تدبیر و اراده برای رفع مشکلات اقتصادی و عدم برخورد جدی با مفسدان اقتصادی و اختلاس گران یک نوع عامل مهم داخلی برای بروز ناآرامی ها در کشور محسوب می شود.

یکی از راههای مهم برون رفت از مشکلات اقتصادی عملیاتی کردن طرح اقتصاد مقاومتی بود که متاسفانه فقط در حد شعار به این مسئله مهم توجه شده است، اقتصاد مقاومتی و توجه به توان و تولیدات داخلی شاه کلید رهایی کشور از معضلات و مشکلات اقتصادی است.

متاسفانه در عرصه اقتصادی کشور گردن کلفت های زیادی وجود دارد که با وارد شدن کالاهای غیر ضرور و قاجاق، اقتصاد کشور را فلج کرده و مانع بزرگی بر سرراه اقتصاد مقاومتی پدید آورده اند و هیج اراده ای هم برای برخورد با این گروه ثروت اندوز وجود ندارد بنابراین باعث شده که اقتصاد ما بلنگد و فاصله طبقاتی زیاد شود.

بروز این‌گونه حوادث تلخ می تواند منجر به وحدت و همدلی میان کارگزاران کشور و مردم شود که وحدت رمز عبور از هرگونه بحران هاست والا هرکسی ساز خود را کوک کند و علت بروز چنین حوادث را در جای بیرون از تشکیلات زیر مجموعه خود جستجو کند حوادث تلختر از این گونه حوادث دور از انتظار نیست .

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد