سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 74527
|
13:33 - 1396/10/28
نسخه چاپی

سخنران گرامی داشت روز 19 ژانویه در اردبیل:

اصالت ملت آذربایجان و واقعه تاریخی تحریف نخواهد شد/ حاضر به مناظره با طرفداران جشن ۳۱ دسامبر هستیم

اصالت ملت آذربایجان و واقعه تاریخی تحریف نخواهد شد/ حاضر به مناظره با طرفداران جشن ۳۱ دسامبر هستیم
آیت الله سید حسن عاملی در مراسم گرامیداشت روز آذری های مسلمان جهان گفت: روز 19 ژآنویه بازگشت به اصالت و هویت تاریخی مردم آذربایجان بود و این واقعه تحریف نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، مراسم گرامیداشت حادثه 19 ژانویه "روز مسلمانان آذری های مسلمان جهان" در جوار بقعه شیخ صفی و نگار خانه خطایی اردبیل برگزار شد.

آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل به عنوان سخنران این مراسم با یادآوری این روز تاریخی گفت: صحنه های آن روز که فیلم آن نیز موجود بوده نشان داد مسلمانان آذری در هیچ برهه ای از اعتقادات ریشه ای خود دست بر نخواهند برداشت.

استاد حوزه و دانشگاه اردبیل تصریح کرد: با وجود خطرات و هجمه های نظامی وقت شوروی، مسلمانان آذری جمهوری آذربایجان پایبندی خود به اهل بیت و دین را نشان دادند.

وی افزود: این روز مهم بوده و در تاریخ باید ماندگار ماند و در تمام دوران گرامی داشته شود.

آیت الله عاملی با اشاره به اینکه این روز آنطور که باید معرفی و شناخته شود، تاکید کرد: ضرورت دارد بیشتر در این باره پرداخته شود.

عاملی تصریح کرد: مردم باید با عملیات های تفرقه افکنانه بین مسلمانان آذری آشنا و هوشیار باشند.

امام جمعه اردبیل تمسک به فرهنگ عاشورا، غدیر خم و بعثت پیامبر اسلام را سدی محکم در برابر شیطنت های فرهنگی و تفرقه افکنی دشمن خواند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این روز هویت واقعی آذربایجان را نشان داد و نوعی بازگشت مردم به اصالت اصلی و قبلی تاریخی خود بود.

وی با اعلام آمادگی برای مناظره درباره جشن 31 دسامبر، گفت: 19 ژآنویه همزمان با درخواست الحاق نخجوان به ایران روی داد و از زمانی که سیستم حاکمیتی کمونیستی شوروی سر کار آمد بیش از 800 عالم بزرگ شیعی و مردم شیعی را قتل عام کردند.

عاملی در پایان بر مقابله با تحریف تاریخ تاکید و هشیاری مسلمانان را خواستار شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد