سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 74548
|
15:26 - 1396/10/29
نسخه چاپی

امام جمعه بیله سوار :

"19 ژانویه" سندی بر پیمان مردم " جمهوری آذربایجان" با اسلام/ آزادی "قره باغ" تنها به دست مردم امکان پذیر است

 "19 ژانویه" سندی بر پیمان مردم " جمهوری آذربایجان" با اسلام/ آزادی "قره باغ" تنها به دست مردم امکان پذیر است
امام جمعه بیله سوار گفت: "19 ژانویه" سندی بر پیمان دوباره مردم " جمهوری آذربایجان" با اسلام است و آزادی "قره باغ" نیز تنها به دست مردم این کشور امکان پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازصبح مغان، حجت الاسلام قیاسی امام جمعه بیله سوار در خطبه های امروز نماز جمعه گفت: نحوه مصارف ما در زندگی اغلب با اسراف مواجه است زیرا که نحوه خرج و مخارج در زندگی ها درست نیست.

وی گفت: در کلام امام صادق علیه السلام بدترین عذاب برای افرادی است که از پول خود استفاده نمی کنند و به صورت راکد می ماند.

وی افزود: همه ساله نزدیک 300 میلیارد تومان از طریق برداشت محصول گندم در بیله سوار به دست می آید در حالیکه این رقم حتی یک نفر را هم شاغل نکرده است و اغلب در شهرهای دیگر سرمایه گذاری می شود.

حجت الاسلام قیاسی تاکید کرد: اگر این مقدار پول در خود شهر بیله سوار استفاده شود حتی یک نفر بیکار و مشکل دار پیدا نخواهد شد.

امام جمعه بیله سوار گفت: پول صرفا برای زندگی است نه اینکه ذخیره سازی شود زیرا که اگر پول خرج نشود از بین خواهد رفت.

وی بیان داشت: با توجه به مشکلاتی که شهرستان وجود دارد از جمله مشکلات دختران دم بخت که توان تهیه جهیزیه برای انها مقدور نیست و مشکلات آب و برق و .. که افراد بی بضاعت گریبان گیر آن هستند مجبور می شویم از دیگر شهرها کمک بخواهیم و این موضوعات برای شهرستانی مثل بیله سوار به هیچ وجه خوب نیست.

حجت الاسلام قیاسی با اشاره به اینکه نزدیک 2 میلیارد تومان سهم زکات در بیله سوار است افزود: چرا باید از دیگر جاها برای افراد نیازمند در بیله سوار کمک بخواهیم وقتی که وضع مالی افراد خیلی خوب است.

وی یاداور شد: از افراد ثروتمند و مخصوصا از شورای اسلامی شهر که می تواند به این مسلئه ورود بکند میخواهیم نسبت به تاسیس موسسه خیریه اقدام کنند.

امام جمعه بیله سوار در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در برخی ادارات تکریم ارباب رجوع مطلوب نیست و لذا از تریبون نماز جمعه باید این مسائل را گفت تا نحوه برخورد با مردم به شکل محترمانه انجام شود.

وی با انتقاد از برخی مسئولان در خصوص عدم نظارت بر این موضوعات اظهار کرد: اگر نظارت نباشد جرم به وجود می آید و متعاقبا باید مجازات هم باشد که البته چندان مجازاتی هم وجود ندارد.

وی در خصوص موضوع مهم فضای مجازی نیز تاکید کرد: در صورتی که بر این فضا نظارت نباشد همچنان مشکلات و ولنگاری ها ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی پیگرد چندانی هم وجود ندارد گفت: فضای مجازی رها شده است و هیچ نظارتی بر آن نیست و هتک حرمت ها علیه عفت عمومی و شخصیت ها بدون هیچ محدودیتی ادامه دارد.

خطیب نماز جمعه بیله سوار با اشاره به حوادثی که در چند روز گذشته در کشور رخ داد گفت: باید اعتراض به حق مردم را از رفتار معاندان و افراد سودجو جدا کنیم و اصل مسئله را نیز نباید حذف کرد زیرا که معیشت و بیکاری و گرانی همچنان ادامه دارد و مردم به این وضع معترض هستند.

حجت الاسلام قیاسی در ادامه ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها روز پرستار را به همه پرستاران تبریک گفت و اظهار داشت: هر فردی که به یک مریضی از لحاظ روحی و معنوی کمک کند در واقع یک پرستار است و تنها پوشیدن لباس پرستاری نشانگر پرستار بودن نیست.

وی در انتها با اشاره به سالگرد حرکت تاریخی مردم جمهوری آذربایجان در 19 ژانویه که مصادف با 29 دی ماه 1368 است به برخی تحولات ان زمان اشاره کرد و گفت: مردم آذربایجان با عبور از مرزهای ایران وارد خاک ما شده و با دین و اسلام و قران پیمانی تازه بستند .

امام جمعه بیله سوار گفت: دولت لائیک کشور آذربایجان اگر میخواهد مردم در آزادی باشند باید اجازه دهد مراسمات و برنامه های دینی و مذهبی شکل عادی داشته باشد و از برخورد ها و تشدید محدودیت ها علیه مردم شیعه دست بردارد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰درصد از اراضی کشور جمهوری آذربایجان در دست ارمنی ها است و لذا اگر به دنبال بازپس گیری اراضی قره باغ هستند باید اجازه دهند جوانان وارد میدان شده و اراضی را آزاد کنند.

وی با بیان اینکه مردم آذربایجان مسلمان بوده و اعتقادات مذهبی در ان موج می زند گفت: دولت آذربایجان با توسل به امریکا و اسراییل نمی تواند قره باغ را آزاد کند لذا برای اینکه به هویت واقعی خود برسد باید به مردم مسلمان و شیعه خود وابسته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد