سرویس: اردبیل
کد خبر: 75292
|
11:52 - 1396/11/23
نسخه چاپی

یک کارشناس تغذیه در اردبیل مطرح کرد:

چرا نباید چای کهنه و سیاه خورد

 چرا نباید چای کهنه و  سیاه خورد
یک کارشناس تغذیه در اردبیل گفت: مصرف چای کهنه و چای سیاه باعث تولید مواد سمی در بدن می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،ثریا امیری کارشناس تغذیه خانواده در اردبیل در گفتگو بابانوی کوثردر خصوص تغذیه نوشیدنی سالم اظهار کرد: مصرف چای کهنه و چای سیاه باعث تولید مواد سمی در بدن می شود.

وی افزود: این نوشیدنی اگر بیشتر از ۱۰ دقیقه دم بکشد مانده شده و موجب افزایش خستگی و سردرد می شود.

کارشناس تغذیه بیان کرد: چای کمرنگ بعنوان آسپرین عمل می کند و با رقیق کردن خون از لخته شدن آن در رگها بخصوص رگهای مغزی جلوگیری می کند. درواقع نوشیدن 3فنجان چای کم رنگ خطر زوال عقل را 55%کاهش میدهد.

وی تصریح کرد: چای ترش ، کنترل‌کننده کلسترل خون و تنظیم‌کننده چربی خون و نوشیدنی آرامش‌بخش که سرشارازویتامین ث است و سیستم ایمنی بدن رادر برابر سرماخوردگی قوی میکند و همچنین چای مفید برای دیابت که باید با مصلحش زعفران مصرف شود.

امیری گفت: پنج چاي فوق العاده از جمله چای برگ سنا، چای رازیانه ، چاي گزنه،چاي دانه كتان، چاي سبز براي پيشگيري از يبوست مزمن مفید است.

وی تاکید کرد:  باید چاهای مضر را بشناسید چراکه برای بدن اثراتی برجای می گذارد، از جمله این چایی های مضر  چای سرد که (سنگ کلیه)،  چاى غليظ (کم خونی)، چای ناشتا (سوءهاضمه) چای مانده دیروز ( سمی)، چاى داغ و سوزان (سرطان مری) و چای بلافاصله بعد از غذا (کم خونی)  را منجر می شود از این رو نباید این چای ها را خورد.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد