سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 75326
|
12:39 - 1396/11/24
نسخه چاپی

انتقاد مدیرکل زندانهای استان اردبیل از برچیده شدن سنت ریش سفید منشی در جامعه

انتقاد مدیرکل زندانهای استان اردبیل از برچیده شدن سنت ریش سفید منشی در جامعه
مدیرکل زندانهای استان اردبیل در سفر به پارس آباد ضمن رسيدگي به مشكلات خانواده های زندانیان و مددجویان با رئیس دادگستری و دادستان شهرستان پارس آباد ديدار كرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، فتحي مدیرکل زندانهای استان اردبیل صبح امروز در سفر به شهرستان پارس آباد مغان با خانواده های زندانیان ديدار و ضمن بررسي مسائل مشکلات مطروحه آنها، دستور رسیدگی در اين زمينه را صادر كرد.

وی در ادامه از مرکز اشتغال زندانیان پارس آباد نیز بازدید كرده و ضمن دیدار چهره به چهره با آنها طی سخنانی از آنها خواست تا با ارایه طرح های اشتغالزایی در رونق اقتصادی منطقه سهیم شده و خود را از رخوت زندان خارج کنند.

مدیرکل زندانهای استان اردبیل در این دیدار از مسئولین مرکز اشتغال پارس آباد خواست با همکاری مددجویان نسبت به رونق اشتغال در این مرکز اهتمام كرده و نگذارند اوقات زندانیان به بیهودگی صرف شود.

فتحی، کار را جوهر انسان و عامل شادابی و ضد افسردگی توصیف کرد و از زندانیان خواست تا در قالب تیم های چند نفره با ارائه طرح های اشتغال زایی مسئولان را به چالش بکشند و خود را در چرخه تولید قرار دهند.

مدیرکل زندانهای استان اردبیل همچنين با رئیس دادگستری و دادستان پارس آباد مغان دیدار و در زمینه کاهش جمعیت کیفری بازداشتگاه اين شهرستان تبادل نظر كرده و در ادامه طرفین با اشاره به افزایش جمعیت کیفری شهرستان پارس آباد در سال جاری نسبت به سال گذشته، بر تلاش در جهت کاهش آن تاکید كردند.

فتحي در این دیدار افزود: زندان باید صرفاً محل نگهداری کسانی باشد که مخل آسایش و امنیت روانی، اقتصادی و فرهنگی جامعه هستند. اما متاسفانه شاهد هستیم که تعداد قابل توجهی از زندانیان ما جرایم مالی غیر عمد و یا جرایم سبک هستند که باید با کمک دستگاه قضایی برای اینها چاره ی اندیشيده شود.

فتحي از برچیده شدن سنت ریش سفید منشی در جامعه انتقاد كرد و گفت: بسیاری از دعاوی قبلاً توسط امنای مردم و ریش سفیدان حل می شد و کار به محکمه نمی کشید. اما اکنون شاهد آن هستیم که شکات برای کوچک ترین اتهامات خواستار روانه کردن متهم به زندان هستند و از این مساله کوتاه نمی آیند.

وي ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه را یکی از مهم ترین راههای کاهش آمار ورود پرونده به دستگاه قضایی دانست.

رئيس دادگستري پارس آباد: تعدادی از زندانیان نتيجه کم کاری مسئولين است

مظفری رئیس دادگستری شهرستان پارس آباد نیز با اشاره به افزایش جمعیت کیفری این شهرستان گفت: با اينكه در زمينه جرائم كيفري کارهای بسیاری انجام شده اما متاسفانه این کارها در مقابل میزان ورودی پرونده ها به دادگستری کارگشا نیست.

وی با انتقاد از برخی دستگاه های اجرایی، تعدادی از زندانیان را نتيجه کم کاری و عدم مسئولیت پذیری برخی مسئولین دانست و افزود: به همکاران قضایی سفارش شده تا جایی که امکان دارد زندان آخرین حربه باشد. کارهایی نیز در زمینه جایگزین های حبس صورت گرفته که امید داریم کار ساز باشد.

گفتني است، مدیرکل زندانهای استان اردبيل در سفر کاری خود به پارس آباد علاوه بر دیدار با زندانیان و ملاقات خانواده ها در جمع کارکنان زندان این شهرستان نيز حضور یافت و به مشکلات آنها نیز رسیدگی كرد.

///

///

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد