سرویس: اردبیل
کد خبر: 75331
|
13:02 - 1396/11/24
نسخه چاپی

تحلیلگر حوزه ورزشی اردبیل مطرح کرد:

پَسگردی 180 درجه ای تربیت بدنی در مدارس اردبیل/ ورزش دانش آموزی مبتلا به بیماری وعده‎های پوچ است

 پَسگردی 180 درجه ای تربیت بدنی در مدارس اردبیل/ ورزش دانش آموزی مبتلا به بیماری وعده‎های پوچ است
تحلیلگر حوزه ورزشی اردبیل گفت: بلایی که امرور بر سر ورزش دانش آموزی می آوریم بسیار خطرناک است ما پَسگردی 180 درجه در تربیت بدنی مدارس داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،محمد پورپناهی تحلیلگر حوزه ورزشی اردبیل در گفتگو بابانوی کوثربا اشاره به راکد ماندن رشته تربیت بدنی در مدارس اظهار کرد: در ورزش مدارس همچنان دچار بیماری وعده های پوچ هستیم به گونه ای که در سایه بی توجهی‎ها ساعات تربیت بدنی  مدرس ما تنها به درد فراری دادن دانش آموزان از تربیت بدنی می خورد.

وی گفت:کلیدی ترین عنصر جهت رسیدن به جامعه ای ایده آل لزوم توجه به تربیت بدنی در آن جامعه است و حال ما با این 45 دقیقه ورزش در مدارس  انتظار داریم چه بکنیم؟ زمانی که  عملا در واقعیت 40 دقیقه هم نمی شود چرا که نه سالنی هست و نه زیر ساخت ورزشی؛ البته در برخی از شهرها عملا دانش آموزان در کلاس مشغول لذت بردن از فضای مجازی و یا گفتگوهای در باب لایک و اینستا هستند.

این تحلیلگر اردبیلی افزود: بلایی که امروز بر سر ورزش دانش آموزی می آوریم بسیار خطرناک است و مطمئنا درآینده دود آن در چشم خود ما خواهد رفت؛ ما پَسگردی 180 درجه در تربیت بدنی  مدارس داریم هیچکدام از وعده ها به واقعیت حتی یک اپسیلون هم نزدک نشد وعده های افزایش ساعات تربیت بدنی جذب مدرسین تربیت بدنی نیز همچنان عقیم مانده است .

پورپناهی  تصریح کرد: با این شرایط  شاهد نفرت و تنفر شدیدی در بین دانش آموزان از امرتربیت بدنی هستم ، چرا که در همان تمرین اول آسیب دیدگی در عظلات چنان شدید است که دیگر دانش آموز رغبتی برای ادامه این کلاس ندارد ما فاقد هر گونه زیر ساختی برای امر تربیت بدنی در آموزش و پرورش هستیم.

وی گفت: ما قافله را در همان ابتدا باخته ایم چرا که در راس هرم این برنامه ریزی افرادی غیر متخصص و غیر کارشناس نشسته اند.

کارشناس مسایل ورزشی گفت:  جالب این است متخصصین امر ورزش  را نابلد به شمار می آورند این در حالیست که دانش آموزان آینده های این مملک هستند و کوتاهی در امر جسمانی و حرکتی آنان کوتاهی در ساخت اصول و مبانی و ساختار محکم جامعه است .

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش با این همه امکانات ساختاری همیشه از نداشتن بودجه و کمبود آن می نالد در حالی که بسیار ساده می تواند قسمت عظیمی از این مشکلات مالی را حل کرد؛ سال ها پیش طرحی ارائه شد که طبق آن مدارسی از مرکز شهر که قابلیت دارند مغازه های تجاری در قسمت های مختلف آن ایجاد شود و از اجاره این مغازه ها بتوان قسمت عمده ی هزینه ها را تامین کرد اما  این طرح نیز در همان نطفه خفه شد؛ همچنین بارها از تعامل بین شهر داری ها ، ادارات تربیت بدنی و مدارس گفتیم  اما مگر گوش شنوایی هم هست ما در بخش سالن های ورزشی دارای امکانات چندان خوبی نیستیم اما آنقدر هم بدنیست تنها حلقه ی گمشده تعامل میان سازمان ها و این ادارات است .

پور پناهی استاد دانشگاههای اردبیل گفت: باور کنید ما در قله ی کوهی از گنج و استعداد های ناب ورزشی قرار گرفته ایم اما چرا استعداد و مهارت استفاده از آن را نداریم ؟ به نظر بنده سیاست های اشتباه ، و به دور از دیدگاه های کارشناسی عامل اصلی نابودی ورزش مدارس است .

وی گفت: انگار هیچ گوش شنوایی هم نیست و ما همچنان ندانسته در حال خیانت به سرمایه های این کشور هستیم  ما همچنان در سطح کلان در ورزش مدارس در حال هم زدن همین آشی هستیم که مسئولان بی تخصص برای ما پخته اند؛ لازم است این تعصبات بی مورد را کنار گذاشته و در صدد راه چار ه ای باشیم که آن ایجاد زیر ساخت ها استفاده از نظر متخصص و افزایش ساعات تربیت بدنی است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد