سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 75532
|
13:55 - 1396/12/01
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل:

رسالت در سایه امامت پایدار می‌ماند

رسالت در سایه امامت پایدار می‌ماند
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل گفت: رسالت وقتی پایدار می‌ماند که پشت آن امامت وجود داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین، حضرت حجت الاسلام سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به فضیلت‌های حضرت زهراء گفت: پیامبران الهی و ائمه اطهار (ع) تابلوهای خدا بر روی زمین است و حضرت زهراء (س) در بین ائمه از فضیلت‌های ویژه‌ای برخوردار هستند.

 

وی با اشاره به جایگاه حضرت زهراء(س) در نزد پیامبر اکرم (ص) گفت: وقتی حضرت زهراء (س) وارد خانه می‌شد پیامبر به خاطر جایگاه ویژه آن حضرت از جای خود بلند شده و دستان ایشان را می‌بوسید و این نشان از جایگاه ویژه حضرت زهراء (س) در نزد خدا و پیامبر الهی است.

 

حجت الاسلام عاملی با اشاره به خطبه‌های حضرت زهراء(س) گفت: خطبه‌های حضرت زهراء (س) در بزرگترین و معتبرترین دانشگاه‌های دنیا تدریس می‌شود، خطبه‌هایی که از حضرت زینب(س) نقل شده و این حضرت نیز در سن 5 سالگی از حضرت زهرا شنیده و حفظ کرده است.

 

وی ادامه داد: هیچ خانه‌ای مدرسه نمی‌شود اما خانه پیامبر اکرم (ص) مدرسه‌ای بود که حضرت زینب(س) در آن تربیت شد لذا حضرت زینب (س) عالمی بود که بدون معلم تربیت و به این مرتبه رسیده است و این علومی الهی است که بر پیامبر و خاندان وی نازل شده است.

 

وی خاطر تاکید کرد: رسالت وقتی پایدار می‌ماند که پشت آن امامت وجود داشته باشد.

 

دکتر عاملی گفت: وقتی در خلافت کار به رأی گیری کشید حضرت زهراء (س) محتاج امت شد اما امت نیز پشت این حضرت را خالی کردند و هیچ کس حقیقت را بیان نکرد و در این زمان بود که حضرت زهراء (س) آرزوی مرگ کرد.

 

به گزارش سفیرمشکین، پیش از برگزاری مراسم عزاداری دسته عزاداری از مزار شهدای گمنام شهرستان به طرف مسجد امیرالمومنین (ع) شهرستان برگزار شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد