سرویس: اجتماعی
کد خبر: 75534
|
16:04 - 1396/12/01
نسخه چاپی

وداع باشكوه در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)؛

پيكر شهيد "حيدر علي هاشمي" پس از 29 سال در زادگاهش پارس آباد آرام گرفت + عكس

	پيكر شهيد "حيدر علي هاشمي" پس از 29 سال در زادگاهش پارس آباد آرام گرفت + عكس
همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) پیکر شهید 'حيدرعلي هاشمي' پس از 29 سال بر دستان مردم شهید پرور پارس آباد مغان تشیبع و در گلزار شهداي اين شهر آرام گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، ظهر امروز و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر مطهر شهيد 'حيدرعلي هاشمي' از شهدای دوران دفاع مقدس با حضور مسئولان، فرماندهان نظامي، انتظامي، سپاه و ارتش، خانواده شهید و مردم ولایتمدار شهرستان تشییع و در گلزار شهدای پارس آباد آرام گرفت.

///
پیکر پاک و مطهر اين شهید که به تازگی در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدا به وطن بازگشت، پس از 29 سال شناسایی و امروز سه شنبه همزمان با ٣ جمادي الثاني سالروز شهادت بي بي دوعالم حضرت زهرا (س) از میدان سپاه تا گلزار شهدا شهر پارس آباد بر روی دستان شهیدپرور مردم پارس آباد تشییع شد.
در این حضور باشکوه مردم همیشه در صحنه و ولایت مدار پارس آباد، پیکر پاک شهید هاشمي پس از اقامه نماز توسط امام جمعه پارس آباد بر پیکر مطهر این شهید والامقام، در گلزار وادي الرحمه این شهر در جوار همرزمان شهیدش آرام گرفت.
///
حجت الاسلام رشادي امام جمعه پارس آباد در آیین تشییع پیکر شهید این افتخار بزرگ را به خانواده اش تبریک گفت و از حضور پرشور مردم در این آیین تشییع تشکر و برای آنها خیر و اجر اخروی را از خدای منان مسالت کرد.
فرمانده تیپ 40 مستقل پیاده ارتش اردبيل نيز در آيين تشييع پيكر اين شهيد ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: از خداوند متعال می خواهیم در محضر این شهید والامقام، شهید علی حیدر هاشمی همه ما را در مسیر اطاعت از رهبری و ولایت، ائمه اطهار و زهرای مرضیه قرار بدهد.
////

سرهنگ کریم چشک با بيان اينكه استان اردبیل از پنجاه هزار شهید جمهوری اسلامی ایران، سه هزار و 400 شهید سرافراز را تقديم اين نظام و انقلاب كرده است، افزود: شهید علی حیدر هاشمی در سن 19 سالگی و در سال 67 در منطقه عملیاتی شرهانی به درجه رفیع شهادت نایل آمده است.

وي گفت: امروز امنيت و آرامش كشور به برکت خون شهیدان است و باید ادامه دهنده راه اين عزيزان باشیم چرا که ادامه راه شهدا، راه صراط مستقیم و امام و رهبري است.
 
///
فرمانده تیپ 40 مستقل پیاده ارتش اردبيل با بيان اينكه امروزه برخي فتنه ها و آشوب هایی که در کشور میافتد از روي ناداني عده ای جوان فريب خورده در دام دشمنان نشأت مي گيرد، تصريح كرد: امروز بايد از این هجمه هایی که علیه نظام و اسلام، امام و رهبری است مراقبت کنیم و دیدید که دشمن در چهلمين سالگرد انقلاب اسلامی بر عدم حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تاكيد داشت اما غافل از اينكه ملت نشان دادند که وفادار به انقلاب و رهبری هستند و با حضور گسترده مشت محکمی بر دهان دشمنان اين نظام زدند.
سرهنگ كريم چشك در ادامه از سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، مسئولان و اعضای شورای تامین، فرمانده سپاه ناحیه و مرزبانی و دیگر نیروهای نظامی و اتنظامی شهرستان پارس آباد در برگزاري باشكوه تشييع شهيد هاشمي قدرداني كرد و از پروردگار متعال براي مادر شهيد طول عمر و عزت و سعادتمندی و براي پدر از دست رفته اين شهيد طلب مغفرت كرد.
///

گفتنی است؛ پیکر شهید حيدرعلي هاشمي با انجام تشریفات نظامی و حضور گسترده مردم، خانواده معظم شهدا، ايثارگران و جانبازان، مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، ارتش و سپاه شهرستان پارس آباد قرار گرفت.

شهید حیدرعلی هاشمی متولد ۱۳۴۶ زمانی که عضو گروهان دوم گردان ۱۴۰ تیپ یک لشگر ۲۱ حمزه ارتش بود در منطقه عملیاتی شرهانی در ایلام در بیست و یکم تير ماه سال ۱۳۶۷ به شهادت رسید.

//

///

مراسم سوم این شهید والامقام فردا چهارشنبه در مسجد المهدي (عج) واقع در محله فرودگاه قديم پارس آباد از ساعت 14:30 الی 15:30 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد