سرویس: استانی
کد خبر: 75540
|
21:23 - 1396/12/01
نسخه چاپی

حجت الاسلام و المسلمین دکتر صفری:

فاطمه زهرا(س) برگیرنده سعادت و رستگاری دنیا و آخرت است

فاطمه زهرا(س) برگیرنده سعادت و رستگاری دنیا و آخرت است
امام جمعه گرمی گفت: فاطمه زهرا (س) یکی از نمونه کامل خلقت پروردگار در قالب زن است و تاسی به چنین شاهکار آفرینش در برگیرنده سعادت و رستگاری در دنیا و آخرت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسیفار،به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، مراسم عزاداری و سوگواری توسط شیعیان و محبان اهل بیت(ع) در مساجد و نقاط مختلف شهرستان گرمی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفری در مراسم عزاداری آن بانوی بزرگوار که در مسجد جامعه این شهرستان هم برگزار بود، گفت: فاطمه زهرا (س) اگر چه امام نیست، اما مقام و منزلت او در نزد خداوند و در بین مسلمانان به خصوص شیعیان، نه تنها کمتر از سایر ائمه (ع) نیست، بلکه آن حضرت (س)، همتای امیرالمؤمنین (ع) و دارای منزلتی عظیم تر از سایر ائمه طاهرین (ع) است.

وی با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) که می فرمایند: «جهاد زن، خوب شوهرداري است» اظهار کرد:  شوهرداري حضرت زهراي مرضيه سلام اللّه عليها بهترين الگو براي زنان مسلمان است. رفتار حضرت زهرا سلام اللّه عليها با شوهر در عالي ترين مرحله صفا و مهرباني بوده و نه تنها هرگز خاطر شوهر رانرنجاند بلكه ياوري مهربان براي او بوده است.

 

امام جمعه گرمی گفت: اولین وظیفه ما معرفت و شناخت شخصیت حضرت زهرای مرضیه بوده و راه شناخت این بانوی اسلام از طریق عبادت ، زهد ، تقوا ، علم ، عفت ، پاکدامنی و دفاع از ولایت ایشان حاصل می شود.

 

وی وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان یکی از درخشان ترین چهره های والای انسانی و نمونه کامل خلقت پروردگار را در قالب زن دانست و گفت: تاسی به چنین شاهکار آفرینش در برگیرنده سعادت و رستگاری در دنیا و آخرت است.

 

در خیابان ‌ها و معابر مختلف شهر و روستاها و مساجد پرچم و پارچه‌های سیاه به نشانه سوگواری ایام شهادت حضرت زهرا(س) نصب شده بود و ایستگاههای صلواتی دایر شده در مسیر عبور دسته های عزاداری از شهروندان ، عزاداران پذیرایی می کردند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد