سرویس: نمین
کد خبر: 75587
|
03:43 - 1396/12/03
نسخه چاپی

قرارمان این نبود؛

یادمان شهدای گمنام نمین نیمه کاره رها شده است / مظلومیت شهدا در سایه بی توجهی مسئولین

یادمان شهدای گمنام نمین نیمه کاره رها شده است / مظلومیت شهدا در سایه بی توجهی مسئولین
یادمان شهدای گمنام نمین برخلاف وعده مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل که قرار بود سال 94 افتتاح شود همچنان در حالتی نیمه کاره رها شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازشکوه فرهنگ، ششم اردیبهشت 1391 بود که پیکر 3 شهید گمنام با مشخصات «شهید گمنام ۱۹ ساله، محل شهادت جزیره مجنون در عملیات خیبر»، «شهید گمنام ۲۳ ساله، محل شهادت فاو در عملیات والفجر ۸» و «شهید گمنام ۲۴ ساله، محل شهادت جزیره مجنون در عملیات خیبر» پس از پیگیری های بسیار، بر فراز دست های مردم ولایتمدار و فرهنگی نمین در مراسمی به یادماندنی تشییع و به خاک سپرده شدند.

چند سالی از آن مراسم باشکوه گذشت ولی اقدامی از سوی مسئولان برای ساخت یادمان این شهدا نبودیم تا اینکه در خرداد ماه سال 94 کلنگ آغاز عملیات اجرایی این پروژه به زمین زده شد.

 علی واحد  مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل در آئین کلنگ زنی قول داده بود که این یادمان تا هفته دفاع مقدس سال 94 احداث و افتتاح خواهد شد، اما هم اکنون بیش از 2 سال از این وعده می گذرد و بنای این یادمان در حالتی نیمه کاره رها شده و مظلومیت شهدای گمنام برای اهالی به تصویر کشیده شده است.

بنای این یادمان که در مدت ساخت خود به خاطر معماری استفاده شده در آن با حرف و حدیث هایی همراه بود در پارک آزادگان شهر نمین قرار دارد و به عنوان سمبل و نماد مذهبی و فرهنگی شهرستان محسوب می شود و در مناسبت ها و برنامه های مختلف میزبان قشرهای مختلف مردم و مسئولان است.

با وجود اینکه شخصیت ها و مسئولین استانی اکثرا در اولین برنامه ورود خود به شهر نمین در یادمان شهدای گمنام حاضر می شوند اما این مسئله هم نتوانسته مسئولین مربوطه را وادار به رسیدگی و تکمیل این یادمان کند.

به هر حال مردم شهرستان نمین از عدم رسیدگی به این یادمان ناراضی هستند و خواهان تکمیل هر چه زودتر این پروژه فرهنگی مذهبی هستند؛ مسئولین نیز باید فکری به این مکان مقدس بکنند و تمام تلاش خود را در جهت ساماندهی آن به کار برند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد