سرویس: اردبیل
کد خبر: 75689
|
11:46 - 1396/12/06
نسخه چاپی

پژوهشگر و کارشناس گیاهان دارویی مطرح کرد:

خاصیت آرام بخشی چای کیالک برای قلب + روش مصرف

 خاصیت آرام بخشی چای کیالک برای قلب + روش مصرف
پژوهشگر و کارشناس گیاهان دارویی در اردبیل گفت:چای کیالک یا همان زالزالک وحشی روی سیستم قلبی – عروقی خاصیت آرام بخشی و تغذیه ای دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مازلیخا صادقی پژوهشگر و کارشناس گیاهان دارویی در اردبیل در گفتگو بابانوی کوثراظهار داشت: چای کیالک یا همان زالزالک وحشی روی سیستم قلبی – عروقی خاصیت آرام بخشی و تغذیه ای دارد.

وی گفت: این گیاه می تواند بر سیستم قلبی و عروقی افرادی که به دلیل بالا بودن هورمونهای استرس، فشار خون بالا عملکرد آرام بخشی داشته باشد.

کارشناس گیاهان دارویی بیان کرد: این گیاه می تواند در افراد چاق کلسترول و تری گلیسیرین را متعادل نگه دارد.

وی به مهمترین نکته استفاده این گیاه اشاره کرد و گفت: به طور کلی به بیماران قلبی ناشی از اضطراب و استرس مصرف 2 فنجان دم کرده کیالک را در طول روز توصیه میکنیم .

وی تصریح کرد: کسانی که دارای مشکلات قلبی و عروقی و بیماریهای قلبی ثابت شده هستند و زیر فشار زیادی قرار دارند می توانند از آن به تنهایی و یا همراه با سایر داروهای گیاهی آرامبخش مانند بابونه استفاده کنند.

وی افزود: چای بابونه حتی برای درمان پوست های جوش دار و ملتهب نیز مفید است. این گیاه سرشار از فلاونوئیدهاست که برای مهار رادیکال های آزاد ضروری است.

صادقی گفت: مطالعات گوناگونی نشان داده که کورکومین موجود در زردچوبه، به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب برای سلامت قلب مفید است.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد