سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 75815
|
22:07 - 1396/12/09
نسخه چاپی

عضو مجمع نمایندگان استان خبر داد؛

اختصاص 13 میلیارد تومان اعتبار جهت بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی خلخال و کوثر

اختصاص 13 میلیارد تومان اعتبار جهت بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی خلخال و کوثر
نماینده شهرستان های خلخال و کوثر با بیان اینکه در سال آینده 13میلیارد تومان اعتبار به مسیرهای روستایی خلخال و کوثر اختصاص یافته است، گفت: راه‌های قدیمی از جمله خلخال-هشجین و خلخال-گیوی نیز نیاز به مرمت و آسفالت دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، نماینده شهرستان‌های خلخال و کوثر به‌ منظور پیگیری وضعیت ایمنی، بهسازی و آسفالت جاده‌های مواصلاتی بویژه راه‌های روستایی با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ و‌ نقل کشور دیدار کرد.

بشیر خالقی در دیدار با خیرا... خادمی، با بیان این‌که میزان آسفالت راه‌های روستایی ما کمتر از میانگین کشوری است، خواستار رسیدگی بیشتر به مسیرهای روستایی خلخال و کوثر و ارتقای وضعیت ایمنی آن تا رسیدن به استانداردهای مطلوب شد.

وی با قدردانی از اختصاص 13میلیارد اعتبار به مسیرهای روستایی خلخال و کوثر در سال آینده، بر ضرورت تلاش و جدیت بیشتر برای بهسازی و آسفالت این مسیرها از سوی مدیران استانی تاکید کرد و گفت: راه‌های قدیمی خلخال از جمله خلخال-هشجین و خلخال-کیوی نیز نیاز به مرمت و آسفالت دارند که انتظار داریم تا درباره ایمن‌سازی و آسفالت راه‌ها بویژه راه‌های روستایی قدم‌های موثرتری برداشته شود.

نماینده شهرستان های کوثر و خلخال علاوه بر پروژه‌های ابلاغی قبلی که فاقد آسفالت بوده، فهرست دیگری از راه‌های روستایی اولویت‌دار در شهرستان کوثر را به معاون وزیر اعلام کرد و از او خواست با بهسازی و آسفالت این روستاها زمینه برقراری ارتباط مجدد آنها را با مرکز شهرستان که با احداث سد کیوی قطع شده بود، فراهم آورد.

خالقی درادامه، از وضعیت به وجود آمده در جاده هشجین- سرچم ابراز تاسف کرد و گفت: «از پیمانکار صورت وضعیت خواسته‌ایم و به وی فشار مضاعفی می‌آوریم تا دست از تعلل برداشته و با اجرای هر چه سریع‌تر این پروژه، نگرانی مردم شریف این منطقه را برطرف کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، درباره ایجاد شبهاتی درباره بی‌توجهی به برخی مناطق شهرستان، با بیان این‌که عده‌ای به خاطر منافع شخصی خود دوست دارند این‌گونه القائات ذهنی خود را به مردم نجیب خلخال هم تسری دهند، اظهار کرد: «هیچ نماینده‌ای دوست ندارد که منطقه‌ای از حوزه انتخابیه‌اش دچار رنج و محرومیت باشد و به همین دلیل هر یک از شهرها و حتی روستاهای دوردست از چشمن بنده دور نیست و از لحاظ اعتقادی و شرعی نیز وظیفه دارم به همه شهرستان به یک چشم نگاه کنم.»

دکتر خالقی ادامه داد: «در حال حاضر کشور و دولت با کمبود منابع روبه‌رو شده و یک‌سری محدودیت‌هایی در تخصیص منابع دارد که با توجه به اولویت‌ها و در نظر گرفتن منافع کل شهرستان و انجام کار کارشناسی، به پروژه‌های مختلف اختصاص می‌یابد، اما بنده در هر حال تمام توان و امکانات خود را برای رسیدگی به نقطه به نقطه شهرستان به کار می‌گیرم و امیدوارم در این امتحان بزرگ در پیشگاه خداوند منان و مردم عزیز سربلند باشم.

خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این دیدار با بیان این‌که سال آینده سال بسیار خوبی در حوزه راه روستایی خواهد بود، تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم که بیشتر پروژه‌ها از کنار روستاها و شهرها عبور کند تا شاهد رونق دوباره روستاها و شهرهای کوچک در کشور باشیم.

وی افزود: «با پیگیری نمایندگان و تلاش مدیران استانی، پروژه‌های جاده‌ای خوبی مانند کلور-درام و ماسوله- ماجولان در خلخال در حال اجراست که بهره‌برداری از آنها موجب تحول اساسی در این شهرستان خواهد شد.»

به گزارش کوثرخبر، وضعیت جاده پونل- خلخال و تعطیلی آن در حدود پنج ماه از سال و تسریع در اجرای کمربندی خلخال از دیگر مواردی بود که معاون وزیر دستور ایمن‌سازی جاده پونل و بررسی اتصال آن به جاده اسالم و اجرای پروژه کمربندی در خلخال با نظر کارشناسان و متخصصان را صادر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد