سرویس: بین الملل
کد خبر: 75829
|
10:25 - 1396/12/10
نسخه چاپی

داماد ترامپ سلب صلاحیت شد

 داماد ترامپ سلب صلاحیت شد
در پی تکمیل فرایند بررسی صلاحیت‌ امنیتی اعضای دولت ترامپ، دسترسی ۳۰ عضو کاخ سفید از جمله داماد وی به اطلاعات فوق محرمانه لغو شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازخبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، دو منبع آگاه، از محدود شدن مجوز امنیتی جارد کوشنر، مشاور بلندپایه کاخ سفید و داماد ترامپ خبر دادند که تا حد چشمگیری موجب کاهش دسترسی وی به اطلاعات طبقه بندی شده می شود.

به گفته یکی از مقامات کاخ سفید و یک فرد آگاه از این تصمیم که خواستند نامشان فاش نشود، کوشنر بیش از یک سال با مجوز موقتی فعالیت کرده است که امکان دسترسی وی را به «اطلاعات حساس و محرمانه» فراهم می کرد.

کوشنر پس از آن حق دسترسی به محرمانه ترین اطلاعات کشور را از دست داد که جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید دستور داد مجوزهای موقت مقامات کاخ سفید که تا جمعه گذشته مجوز دائم دریافت نکرده بودند، لغو شود.

کوشنر یکی از دهها مشاور کاخ سفید است که بیش از یک سال بدون مجوز امنیتی دائمی فعالیت کرده است. خبر کاهش حق دسترسی کوشنر به اطلاعات محرمانه موجب گمانه زنی در میان متحدان ترامپ در این باره شده که شاید شمارش معکوس برای خروج کوشنر از کاخ سفید آغاز شده باشد.

در همان روز اعلام خبر محدود شدن مجوز امنیتی کوشنر، خروج سومین متحد وی از بخش اجرایی کاخ سفید اعلام شد. به نظر می رسد انتخاب یکی از متحدان کوشنر به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ در سال 2020 حاکی از این باشد که ستاد انتخاباتی می تواند جای راحتی برای فعالیت کوشنر پس از پایان وظایفش در کاخ سفید باشد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد