سرویس: سیاسی
کد خبر: 75848
|
16:35 - 1396/12/11
نسخه چاپی

امام جمعه بیله سوار عنوان کرد:

مسئولان به خطر ارتجاع و عقب ماندگی در عدالت توجه ویژه کنند

 مسئولان  به خطر ارتجاع و عقب ماندگی در عدالت  توجه ویژه کنند
امام جمعه بیله سوار با اشاره به طرح مجلس در خصوص اعاده اموال نامشروع مسئولان از ابتدای انقلاب تاکنون اشاره کرد و گفت: این کار می تواند در زمینه مبارزه با فساد و تبعیض خیلی موثر باشد و منابع حاصل از بازپس‌گیری اموال نامشروع صرف رفع محرومیت و کاهش تبعیض اقتصادی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازصبح مغان، حجت الاسلام قیاسی امام جمعه بیله سوار در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندرکاران کنگره ۱۴۰۰ شهید کارگر  ضمن تجلیل از بصیرت، غیرت و حمیت دینی کارگران، بزرگداشت شهدا در سراسر کشور را نشانه لطف و اراده الهی و مستدام ماندن سایه شهیدان بر سر ایران عنوان کرد.

وی گفت: پروژه دشمن برای مهار ایران، برپایی آشوب و چالش است که بعد از ناکامی در مهار توان و اقتدار ایران اسلامی در منطقه و جهان به دنبال آن هستند که از جمله این اقدامات می توان به تمرکز بر دامن زدن به آشوب ها و چالش های داخلی، ورود مستقیم ترامپ به صحنه و حمایت از اغتشاشات دی ماه در برخی از شهرها، اغتشاشات فرقه تابنده در خیابان پاسداران تهران و تحریک و حمایت از اقدامات کشف حجاب در خیابانهای شهرهای مختلف اشاره کرد.

وی افزود: البته حاشیه سازی های مسئولین و فعالان داخلی از جمله نامه نگاری اخیر به مقام معظم رهبری و یا طرح موضوعاتی نظیر رفراندوم، تمرکز دشمن بر این راهبرها نقش اساسی دارد و به دشمن علامت می دهند.

امام جمعه بیله سوار تاکید کرد: اهداف دشمنان نظام اسلامی از این راهبردها ایجاد یاس و ناامیدی مردم و جوانان از موفقیت نظام اسلامی، ایجاد بی تفاوتی در مردم نسبت به سرنوشت کشور، ایجاد اختلاف و از بین بردن اتحاد، سلب آرامش و امنیت کشور، ایجاد تقابل بین مردم و نظام و نهایتا ناکارآمدسازی نظام و زمینه چینی برای براندازی است و مسئولین آمریکایی در سال جاری چندین بار به این نکته تاکید کرده اند.

حجت الاسلام قیاسی بیان داشت: اما هوشیاری و بصیرت مردم ایران "به رغم وجود برخی نارضایتی‌های اجتماعی و مشکلات معیشتی که ناشی از ضعف مسئولین دستگاه‌های اجرایی است" حضور مردم در صحنه های حساس انقلاب نظیر راهپیمایی ۲۲ بهمن و مقابله با آشوب ها و اغتشاشات کید دشمن را دفع کرده و میکند لذا مسئولان باید این گوهر ارزشمند را پاس بدارند و با تمام توان و ظرفیت به این مردم خدمت کنند و از حاشیه‌سازی و مسئله سازی بی جهت پرهیز کنند.

وی در نکته پایانی این بخش اظهار داشت: در روزهای پایانی سال ۹۶ (سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال) جدی گرفتن اعلام خطر و هشدار مقام معظم رهبری در سخنرانی ۲۹ بهمن که خطر ارتجاع و عقب ماندگی در عدالت وبه چالش کشیده شدن شعار مقدس عدالت با مثلث شوم فقر، فساد و تبعیض از مهمترین مسائلی است که باید مسئولان به ان توجه کنند.

خطیب نماز جمعه بیله سوار گفت: رهبر عزیز انقلاب در سال 80 فرمان هشت ماده ای برای مبارزه با فساد و تبعیض صادر کردند این نشان می دهد که تا سال 80 از وضعیت فساد و تبعیض راضی نبودندو 16 سال از صدور این فرمان می گذرد اما می بینیم که امام جامعه فریاد می‌زند و هشدار می‌دهد و از خدا و ملت به جهت عقب ماندگی نظام در عدالت عذرخواهی می کنند لذا معلوم می شود که متاسفانه مسئولین در این ۱۶ سال اقدام درخور در این زمینه انجام نداده اند.

وی تاکید کرد: باید برای رضایت خدا و آسایش مردم خداجوی کار میان بر انجام داد و برای رفع فقر و بیکاری اشتغال ایجاد کرده که راهش مبارزه با فساد و قاچاق و تولید است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان از ابتدای انقلاب تاکنون اشاره کرد و گفت: این کار می تواند در زمینه مبارزه با فساد و تبعیض خیلی موثر باشد و منابع حاصل از بازپس‌گیری اموال نامشروع و قارونی احتمالی صرف رفع محرومیت و کاهش تبعیض اقتصادی شود که طرح دوفوریتی اعاده اموال نامشروع مسئولان با بیش از 100 امضا در آستانه بررسی در مجلس شورای اسلامی است.

حجت الاسلام قیاسی به مناسبت های تاریخی این هفته نیز اشاره کرد و گفت: جمعه سیزدهم جمادی الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها در سال ۶۴ هجری قمری و روز تکریم مادران و همسران شهدا است.

دوشنبه ۱۴ اسفند تاسیس کمیته امداد امام خمینی سال ۱۳۵۷ هجری شمسی آغاز هفته احسان و نیکوکاری است که از ۱۴ تا ۲۰ اسفند ماه ادامه خواهد داشت این نهاد نهادی برای رفع فقر و محرومیت ها است.

وی با تبریک به مربیان پرورشی و تلاشگران عرصه تربیت و تزکیه نفوس مستعده هفته تربیت اسلامی که هشتم اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی است و صدقه جاری شهیدان رجایی و باهنراست را تبریک گفت.

وی گفت دهه ۶۰ دوران کلیدی مربیان پرورشی بود اما با آغاز دهه ۷۰ همه چیز دگرگون شد و نهایتاً در زمان ما حادثه عجیبی به نام سند ۲۰۳۰ می‌خواست اجرا بشود که جلوی اجرای ان گرفته شد.

 وی با بیان اینکه مکان های مقدس و شریفی به نام مسجد برای امر تربیت قرار داده شده است تاکید کرد: محور تربیت کتاب و سنت و مسجد و نماز و قرآن است.

وی در بخش پایانی از سخنان خود به حوادث اخیر در سوریه اشاره کرد و گفت: حمله ترکیه به عفرین و سکوت آمریکا و غرب در این مورد و تشدید حملات خمپاره ای تروریست‌های مسلح در غوطه شرقی به مناطق مسکونی دمشق از مهمترین حوادث این کشور است که توطئه علیه سوریه بی نتیجه مانده است.

وی همچنین گفت: ثبت نام و پذیرش حوزه های علمیه سراسر کشور از بین جوانان متدین و داوطلب برای سال تحصیلی 98/97 از تاریخ ۱۲ اسفند تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد