سرویس: اردبیل
کد خبر: 75859
|
09:53 - 1396/12/12
نسخه چاپی

کارشناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی مطرح کرد؛

توسعه ورزش مانع ورود اعتياد به جامعه روستايي مي‎شود / گسترس فضاهای ورزشی روستایی یک ضرورت است

توسعه ورزش مانع ورود اعتياد به جامعه روستايي مي‎شود / گسترس فضاهای ورزشی روستایی یک ضرورت است
کارشناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی در اردبیل گفت: ورزش تنها عاملی است که می تواند در کنار اشتغال و مسائل اقتصادی در کاهش معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد نقش کلیدی داشته باشد لذا باید به سمت توسعه فضاهای ورزشی و گسترش ورزش در روستاها حرکت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مامحمد پورپناهی گل تپه کارشناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی در گفتگو بابانوی کوثراظهار داشت: پرداختن به ورزش و توسعه آن در جامعه روستایی، از ورود اعتیاد به این بخش از جامعه جلوگیری می کند.

 

وی گفت: گسترش ناهنجاری های اجتماعی از جمله اعتیاد در جامعه نگران کننده بوده و پیشتر این موضوع در روستاها کمتر و یا اصلا دیده نمی شد اما باندهای توزیع مواد مخدر جوانان روستایی را نیز هدف قرار داده اند و این موضوع بسیار نگران کننده است.

 

پورپناهی بیان کرد: ورزش تنها عاملی است که می تواند در کنار اشتغال و مسائل اقتصادی در کاهش معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد نقش کلیدی داشته باشد لذا  باید به سمت توسعه فضاهای ورزشی و گسترش ورزش در روستاها حرکت کرد.

 

وی افزود: روستاها نیز باید همپای شهرها از امکانات ورزشی برخوردار باشند تا جوان روستایی با بهره گیری از این امکانات، از گزند آسیب های اجتماعی در امان بماند. توسعه ورزش و بازی‌های بومی و محلی در روستاها بسیار ضرورت دارد و در شرایطی که  آداب زندگی اجتماعی در حال تغییر است و حتی روش‌های تغذیه‌ای جوانان به سوی فست فودها متمایل شده است نبود امکانات ورزشی می‌تواند چالش‌هایی جدی بر جوانان وارد و سلامت جسمانی و روحی آنها را آسیب‌پذیر کند.

 

کارشناس مسائل اجتماعی گفت:همچنین امروزه مسئله بیکاری و عدم تحرک به یکی از مشکلات جامعه بشری تبدیل شده است، این روزها بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی و انحرافات و همچنین اعتیاد به مواد مخدر نتیجه بیکاری است که باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد و تا حد ممکن با فراهم‌سازی سالن‌های ورزشی و امکانات و زیر ساخت‌ها از این معضل جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد