سرویس: اجتماعی
کد خبر: 75862
|
11:10 - 1396/12/12
نسخه چاپی

واکنش دهه شصتی‎ها به جهانگیری ادامه دارد؛

مشکل از دهه شصتی‎ها نیست از برخی سو مدیریت‎ها است/ مصادره بازار کار به دست عده‎ای سن بالا/ برای دهه هفتادی‎هاو هشتادی‎ها چه کرده اید؟

مشکل از دهه شصتی‎ها نیست از  برخی سو مدیریت‎ها است/  مصادره بازار کار به دست عده‎ای سن بالا/ برای دهه هفتادی‎هاو هشتادی‎ها چه کرده اید؟
واکنش به سخنان اخیر معاون اول رئیس جمهور درباره ازدیاد بیکاری و دهه شصتی‎ها همچنان ادامه دارد، دهه شصتی‎ها که برایشان همه چیز با نوع خاصی از سختی پیوند خورده وحالا این موج نیروی انسانی به زمان طلایی عمر مفید خود رسیده اند، حرف‌های جالبی برای گفتن به مسئولین دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،سخنان معاون اول رئیس جمهوردر همایش روز جهانی آیندهمبنی بر اینکه متولدین دهه 60 در هر مقطعی وارد شدند با مشکل مواجه شدیم. از زمان ورود به دبستان تا دبیرستان و دانشگاه و الان هم بحث اشتغال و در آینده موضوع سالمندی آنها باید مورد توجه جدی قرار گیرد،  واکنش های متفاوتی را در بین دهه شصتی ها و البته دهه هفتادی ها داشتو این واکنش ها همچنان ادامه دارد.

 برخی سن‎بالاها بازار کار را به دست گرفته اند و خلاصی از دست آنها ممکن نیست 

راهب محمدی فعال دانشجویی دهه هفتادی و دبیراسبق جامعه اسلامی دانشجویان محقق اردبیل در واکنش به سخنان جهانگیری  به خبرنگارسبلان‌ما،گفت: فقط جهت یاد آوری به مسئولین اجرایی محترم باید گفت که علت مشکلات مردم و بیکاری اخیر، ازدیاد و ورود دهه شصتی ها به بازار کار نیست بلکه سوءمدیریت مسئولین اجرایی است که هیچگونه فکری برای ورود این دهه به بازار نکردند.

وی ادامه داد: دلیل دیگر مشکل بیکاری مردم،  چند شغله بودن برخی از مسئولین محترم اجرایی در کشور است که با سن بالا و بازنشستگی  همچنان در بازار کار هستند و اجازه ورود جوانان را به عرصه مدیریتی و حتی تصمیم گیری به انها  را نمی دهند؛ متاسفانه بازار کار دردست عده ای افراد سن بالا مصادره شده که هیچگونه راه خلاصی هم از دست اینها نیست.

گرفتن وام های کلان از عهده دهه شصتی ها خارج است

 این فعال دانشجویی علت دیگر ازیاد بیکاری در کشور را  آقازادگانی داست که با رانت و پارت شرکت بنام خود ثبت می کنند و وامهای کلان می گیرند و یا اینکه به واردات لباس مشغول هستند که این کار از عهده ی خیلی از دهه شصتی ها که نه بلکه از عهده خیلی از افراد عادی نیز خارج است.

این جوان دهه هفتادی اردبیلی،اظهار داشت: مسئولین بجای گفتن مشکل، راه چاره و راه برون رفت از این سوء مدیریت را پیدا کنند و مشکلات خود را گردن یک عده از افراد نیندازند.

 وی گفت: امیدوارم مسئولین اجرایی بهانه های واهی برای کار نکردن نتراشند و در این ایام دم عیدی  که مردم واقعا نیاز اقتصادی مبرمی دارند کمی به فکر مردم باشند و  پشت تریبون شعارها ندهند و به حرفهایی که خیلی گفته اند و قولش را داده اند، عمل کنند.

 سر منشا مشکلات آنهایی هستند که پول ملت را به جیب خارجی‎ها می ریزند

سارا یک جوان دهه شصتی با مدرک کارشناسی ارشد هم ، معتقد است:  سر منشاء مشکلات این روزهای جامعه  دهه شصتی‎ها  نیستند بلکه آنهایی هستند که قول ایجاد شغل  و حمایت از تولید داخل را دادند اما در عمل راه را برای واردات باز گذاشتند و پول ملت را به جیب خارجی ها ریختند.

 برای بازار کار دهه هفتادی ها چه کرده اید؟ / نکند بیکاری دهه شصتی‎ها نگذارد اشتغالزایی دهه هشتادی‎ها هم حس شود!

سیامک جوان اردبیلی نیز معتقد است: این یک واقعیت است که همه روزه بر تعداد بیکاران افزوده می شود و این افزایش در میان قشر  تحصیل کرده بسیار بیشتر  مشهود است  اما بدتر از آن  دلسردی و دغدغه بی‎شغلی و بیکاری بعد از فارغ التحصیلی است که دانشجو  به آن مبتلا شده است،این  در حالی  است که  باید دغدغه دانشجو  فقط و فقط  تولید تفکر  و علم و اندیشه سازی باشد.

وی ادامه داد: کسی که وعده 950هزار شغل رو داد باید پاسخ گو باشد؛ روز به روز شرایط شغلی بذتر میشود و این شرایط بی شغلی و بد شغلی، تحصیل و پژوهش را تحت الشعاع قرار داده و  نهایت  دانشجو و دانش آموز ر ا سربار جامعه می‌کند.

این جوان اردبیلی ادامه داد:  معضل بیکاری دهه شصتی ها که دیگر گذشت، باید از مسئولان اجرایی پرسید برای آینده شغلی دهه هفتادی و هشتادی چه کرده اید آیا برنامه ای برای آنها دارید؟؛ بی شک اگر برنامه ای نباشد در سالهای نه چندان دور باید باز هم شاهد این باشیم که بگویند همه چیز را از گذشته به ارث برده ایم و یا بیکاری دهه شصتی ها نمی گذارد اشتغالزایی حس شود. 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد