سرویس: بین الملل
کد خبر: 75894
|
10:00 - 1396/12/13
نسخه چاپی

نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور کره جنوبی، به کره شمالی می‌روند

 نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور کره جنوبی، به کره شمالی می‌روند
رئیس دستگاه اطلاعات ملی و رئیس سازمان امنیت ملی کره جنوبی به دستور مون جائه این در راس هیئتی از این کشور، فردا دوشنبه به کره شمالی می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازخبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز اعلام کرد یک هیئت بلندپایه کره جنوبی روز دوشنبه به کره شمالی سفر می‌کند.

­

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد مون جائه این، رئیس جمهور این کشور، دو مسئول امنیتی بلندپایه را به عنوان فرستادگان به کره شمالی منصوب کرد. این انتصاب در شرایطی صورت گرفت که پیونگ‌یانگ تمرین‌های نظامی مشترک آینده بین نیرو‌های آمریکایی و کره جنوبی را محکوم کرده است.

این خبرگراری به نقل از یکی از دستیاران ارشد رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد سوه هون، رئیس دستگاه اطلاعات ملی، و چونگ یوی یونگ، رئیس سازمان امنیت ملی کره جنوبی، ریاست هیئت این کشور را در سفر به کره شمالی برعهده خواهند داشت. این سفر تلاشی برای کاهش تنش در شبه‌جزیره کره و فراهم‌سازی مقدمات گفتگوی احتمالی بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن به شمار می‌رود.

رزمایشی که قرار است بین آمریکا و کره جنوبی برگزار شود ممکن است این ماموریت را پیچیده کند به ویژه که خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد اگر آمریکا تمرین‌های نظامی مشترک با کره جنوبی انجام دهد پیونگ یانگ در برابر واشنگتن خواهد ایستاد.

یونهاپ به نقل از مشاور امنیتی رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد کره جنوبی و آمریکا رزمایش مشترک خود را اول آوریل آغاز می‌کنند. این رزمایش به علت برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی در کره جنوبی به تعویق افتاده بود.

کره شمالی روز شنبه اعلام کرد آماده برای گفتگو با آمریکا است ولی تاکید کرد هیچ گونه پیش شرطی را برای مذاکره نخواهد پذیرفت.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد