سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 75907
|
14:08 - 1396/12/13
نسخه چاپی

فرماندار مشگین‌شهر:

فرهنگ سازی و حفظ منابع طبیعی باید در اولویت مسئولان باشد/ شهرداری‌ها موظف به خرید نهال بومی هستند

فرهنگ سازی و حفظ منابع طبیعی باید در اولویت مسئولان باشد/ شهرداری‌ها موظف به خرید نهال بومی هستند
فرماندار مشگین‌شهر با توصیه به مسئولان و تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های مردم نهاد و رسانه های جمعی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی در زمینه‌ی حفظ منابع طبیعی و نگهداری درختان کاشته شده باید در اولویت مسئولان و مردم قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین، میرعلی رحیمی زاد فرماندار مشگین‌شهر صبح امروز در جلسه‌ی هماهنگی هفته منابع طبیعی و روز ملی درختکاری با بیان اهمیت حفظ منابع طبیعی برای نسل‌های آینده گفت: منابع طبیعی یک هدیه‌ی الهی است و باید در حفظ نگهداری این ثروت ملی تمام تلاش و همت خود را بکار ببندیم.

 

وی در این جلسه با توصیه به مسئولان و تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های مردم نهاد و رسانه های جمعی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی در زمینه‌ی حفظ منابع طبیعی و نگهداری درختان کاشته شده باید در اولویت مسئولان و مردم قرار گیرد.

 

رحیمی زاد با تشریح اهمیت حفظ و حراست از منابع طبیعی اظهارداشت: منابع طبیعی منحصر به حفظ گونه‌های مختلف گیاهی نبوده بلکه حفظ منابع طبیعی یعنی حفظ منابع آبی و خاکی را نیز شامل می‌شود.

 

وی با انتقاد از عملکرد برخی مدیران در زمینه حفظ منابع طبیعی گفت: در صورت واگذاری اراضی ملی به بهانه‌های مختلف و نابودی منابع طبیعی با مسئولان خاطی برخورد بدون اغماض و قانونی خواهد شد.

 

فرماندار مشگین‌شهر در ادامه خطاب به شهرداران گفت: شهرداری‌ها باید به نهاد تولید کننده نهال در سطح شهرها تبدیل و گونه‌های متناسب با ساختار آب و هوای شهرستان را تولید، کاشت و پرورش نمایند و در نگهداری درختان کاشته شده نهایت دقت و برنامه ریزی را داشته باشند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد