سرویس: اردبیل
کد خبر: 75955
|
10:02 - 1396/12/15
نسخه چاپی

مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل:

آموزش مهارت‌های زندگی باید در مدارس نهادینه شود

آموزش مهارت‌های زندگی باید در مدارس نهادینه شود
مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل گفت: مدرسه به عنوان مورد اعتماد ترین نهاد تلقی می‌شود و مردم اعتماد قابل‌توجهی به نهاد مدرسه دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ماشفیع شفیعی مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل در گفتگو باادیب رساعنوان کرد: فعالیت تک بعدی آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت پذیرفته نیست و اقداماتی از جمله حذف آزمون تیزهوشان و حذف تکالیف درسی در تعطیلات اقدام مطلوب برای تغییر این رویه است.

وی با تاکید بر لزوم ارائه و توسعه آموزش مهارت‌های زندگی و نهادینه شدن آن در مدارس، گفت: نداشتن مهارت‌های عملی زندگی و ارتباطی توسط دانش‌آموزان و بی توجهی به تسلیح شدن آنان به ابزار و مهارت‌های زیست در اجتماع و نگرانی نسبت به آینده تحصیلی و شغلی، همه و همه باعث شده است تا شاهد بروز آسیب‌های اجتماعی در اشکال مختلف آن باشیم.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل با اشاره به اینکه مدرسه به عنوان مورد اعتماد ترین نهاد تلقی می‌شود و مردم اعتماد قابل‌توجهی به نهاد مدرسه دارند.تصریح کرد:  آموزش و پرورش در امر پیشگیری از این آسیب‌ها به عنوان یک نهاد آموزشی نقش مهم و تاثیرگذاری دارد چرا که بیش از 230 هزار نفر دانش‌آموز به همراه والدین و خانواده‌های آنها تحت پوشش نظام تعلیم و تربیت قرار دارند و هیچ دستگاهی چنین توانی در ارائه خدمات پیشگیرانه به شکل گسترده ندارد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد