سرویس: نمین
کد خبر: 76029
|
18:05 - 1396/12/17
نسخه چاپی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل:

شهادت اوج مقام و تعالی یک انسان است/ تکریم خانواده شهیدان در ترویج فرهنگ شهادت موثر است

شهادت اوج مقام و تعالی یک انسان است/ تکریم خانواده شهیدان در ترویج فرهنگ شهادت موثر است
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: شهادت اوج مقام و تعالی یک انسان است و همه 13 معصوم با شهادت از دنیا رفته اند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازشکوه فرهنگ، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که در سالن فرهنگسرای شهرداری نمین برگزار شد اظهار کرد: بنیاد شهید انقلاب اسلامی در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸، بر اساس فرمان امام خمینی(ره)  برای رسیدگی به وضعیت خانواده‌های شهدا و همچنین رسیدگی به امور معلولین و آسیب دیدگان انقلاب اسلامی تشکیل شد و سپس بر اساس فرمان مقام معظم رهبری و همچنین مصوبه شورای عالی اداری، بنیاد شهید انقلاب اسلامی به بنیاد شهید و امور ایثارگران تغییر نام یافت.

یاسر شاکر در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهادت اوج مقام و تعالی یک انسان است گفت: از 14 معصومی که وجود دارد 13 تای آن با شهادت از دنیا رفته اند و این نشان می دهد که در شهادت چه سری نهفته است و گویا مقام امامت و معصومیت تنها با شهادت تکمیل می شود.

وی افزود: هر چقدر از شهدا حرف بزنیم باز هم عظمت و شکوه آن را درک نخواهیم کرد و هر کس تنها به اندازه معرفت و درک خود از شهید صحبت می کند.

شاکر با بیان اینکه شهدا به خدا متصل هستند گفت: در هر عصری که مردمان یک جامعه با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا بوده اند زندگی آنان با سراسر عزت، شرافت و مردانگی همراه بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل بیان کرد: امام خمینی(ره) در آن زمان با بصیرت و بینش عمیق خود تشخیص داد که باید تشکیلات و سازمان مستقلی باشد تا واژه جهاد و شهادت را در جامعه ترویج دهد و یاران شهدا را در پیچ و خم زندگی به فراموشی سپرده نشوند و با استعانت از سیره علوی و نبوی دستور تاسیس این بنیاد را صادر کرد.

وی ادامه داد: عده ای می خواستند بنیاد شهید را با بنیاد جانبازان و ستاد آزادگان ادغام کنند که مقام معظم رهبری به موقع جلوی این کار را گرفت و با صراحت دستور داد که جهت ترویج و احیاء فرهنگ و شهادت و حمایت از خانواده های شهدا، باید بنیاد شهید مستقل کار کند.

شاکر در پایان یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکریم خانواده های شهدا و جانبازان و رسیدگی به امورات این عزیزان دانست.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد