سرویس: استانی
کد خبر: 76044
|
14:26 - 1396/12/18
نسخه چاپی

امام جمعه اربیل:

دستگاه دیپلماسی ما هنوز با ماهیت جناح حاکم در آمریکا آشنایی کامل ندارد

دستگاه دیپلماسی ما هنوز با ماهیت جناح حاکم در آمریکا آشنایی کامل ندارد
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی ما هنوز با ماهیت جناح حاکم در آمریکا آشنایی کامل ندارد گفت: مشاور امنیت ملی ترامپ می گوید " اسلام سرطان خبیثی است در جسد 7/1 میلیارد انسان در روی کره زمین و بر ما واجب است این سرطان را ریشه کنی کنیم همچنانکه کمونیسم و نازیسیم را ما ریشه کن کردیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مانماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه با مدح طرح مجلسیان در خصوص بررسی و اعاده اموال نامشروع مسؤلان گفت: این طرح بر پایه اصل 49 و 142 قانون اساسی است.
حضرت آیت الله عاملی اظهار داشت: با اجرای این طرح، هم شأن مجلس و هم شأن نظام بالا می رود و هم رتبه ایران در شفافیت بالا می آید وهم لبیک خوبی به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری است که اظهار کردند "نظام در موضوع عدالت اجتماعی، آرمانی عمل نکرده است" و هم اعتماد مردم به انقلاب و مسئولین بالا می رود و موجب بازسازی اعتماد عمومی می گردد و هم تعدیل ثروت در جامعه صورت می گیرد و جامعه به طور نسبی از اشرافی گری فاصله می گیرد و در یک کلمه طرح انقلابی علیه فساد است.
وی افزود: حیثیت نظام و حکومت اسلامی وخون مقدس شهداء به موضوع عدالت گره خورده است و قانون اساسی نیز بر اساس احیای عدالت اجتماعی تدوین شده و اصل 149 قانون اساسی این اجازه را می دهد که نظام اسلامی ثروت های نامشروع مسؤرلان را برگرداند..
وی ادامه داد: آنچه در این باب مهم است تهیه مکانیسم جامع، دقیق و اجرایی است چون اگر این طرح تصویب نگردد، معضل مضاعف خواهد شد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: ادبیات این هفته رئیس جمهور در شأن و جایگاه ریاست جمهوری، در شأن ملت، در شأن رأی دهندگان و در شأن روحانیت نبود. مخالف هیچ وقت با فحش، موافق نمی شود و اینکه بگوییم همه باید مثل ما فکر کنند هم غلط است و هم به صد ها مقدمه احتیاج دارد. اینکه بگوییم همه باید مطابق میل ما صحبت کنند تا عاقل باشند، یک خطای نابخشودنی و خطای تاریخی است.
وی افزود: بزرگترین اسوه ما حضرت علی است که راضی نشد حتی به معاویه فحش داده شود. رؤسای جمهور باید سخنانی بگویند که جاودانه باشد و جزو حکمت آمیز ترین سخنان باشد نه اینکه سخنی بگویند که از جهت سرافکندگی ملت جاودانه باشد.
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها با انتقاد از پذیرش وزیر خارجه فرانسه و سفر او به ایران مخصوصا بعد از اینکه در شورای امنیت به پیش نویس تهیه شده از طرف انگلیس بر علیه ایران رای مثبت داد و بعد از اینکه به طور مفصل بر علیه ایران صحبت کرد، خطای دیپلماسی ایران دانست و گفت: نشان به این نشانی که به محض خروج از ایران تهمت های سنگینی نثار ایران کرد.
وی افزود: انفعال و خضوع در برابر آمریکا، زبان آمریکا نیست و آمریکا با این روش، سر عقل نمی آید.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: فرد دوم وزارت خارجه ما که شخصیت بسیار شریفی است اخیرا در اروپا جهت استماله قلب اروپایی ها اظهار داشت که " ما جهت مبارزه با تروریسم به سوریه رفتیم نه جهت اسرائیل " به محض پخش شدن این مصاحبه، وهابی ها و داعشی ها همه جا را پرکردند که این سخن صریح است که اسرائیل در نظر ایران جزو تروریست ها نیست.
وی اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی ما هنوز با ماهیت جناح حاکم در آمریکا آشنایی کامل ندارد. مشاور امنیت ملی ترامپ می گوید " اسلام سرطان خبیثی است در جسد 7/1 میلیارد انسان  در روی کره زمین و بر ما واجب است این سرطان را ریشه کنی کنیم همچنانکه کمونیسم و نازیسیم را ما ریشه کن کردیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این روزها حوادث نامناسب فرهنگی در مراکز فرهنگی و بعضی از مجامع علمی اتفاق می افتد. این حوادث هنجارهای دینی و اجتماعی و ملی ما را می شکند و موجب تحریک بسیار متدینین است.
وی افزود: هجمه به مقدسات، همراهی با دشمنان خارجی است و دولت را بدنام می کند. ما امانت داری را به مسئولین گوش زد می کنیم.
خطیب جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به هفته منابع طبیعی گفت: ما وظیفه داریم هم از این منابع طبیعی حفاظت کنیم و هم باید در توسعه آن سهیم باشیم. ما نباید عبادت را فقط در مسجد جستجو کنیم. کره زمین در معرض نابودی است. دفاع از منابع طبیعی، دفاع از حیات انسانهاست. در شهرهای بزرگ، سالانه بسیاری از انسانها در اثر استنشاق گازهای سمی جان خود را از دست می دهند.
وی به بیان ارزشهای غیرتجاری منابع طبیعی و نقش آن در کره زمین  پرداخت و گفت: برخی از این ارزشها عبارتند از: 1- تصفیه هوا و تولید اکسیژن 2- ذخیره آب 3- منبع غذایی 4- جلوگیری از سیلاب 5- زیستگاه مناسب حیات وحش و پرندگان 6- جلوگیری از فرسایش خاک 7- تعدیل دما و اکسیژن 8- خواص گیاهان دارویی 9- مبارزه با اثر گلخانه ای 10- حفظ و ایجاد مراکز تفریح و تفرج و آرامش روانی 11-جلوگیری از وقوع بهمن 12- جذب گرد و غبار.

حضرت آیت الله عاملی در خاتمه گفت: تشکر می کنم از اداره منابع طبیعی که قرار شد 50 هزار نهال بکارد و همچنین 51 کیلومتر از حاشیه جاده ها را درخت کاری کند و در عرض سه سال 210 کیلومتر از کنار جاده ها را درخت کاری کند.
وی همچنین از شهرداری اردبیل که 50 هزار نهال خواهد کاشت و از فرودگاه اردبیل که 130 نهال خواهد کاشت، تجلیل کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد