سرویس: گرمی
کد خبر: 76045
|
14:37 - 1396/12/18
نسخه چاپی

حجت الاسلام و المسلمین دکتر صفری:

نگاه اسلام به زن عاطفی و نگاه غرب غریزی است/فکر و باور شهدا چراغ راه ماست

نگاه اسلام به زن عاطفی و نگاه غرب غریزی است/فکر و باور شهدا چراغ راه ماست
امام جمعه گرمی گفت: نگاه اسلام و غرب به شخصیت زن، دو نگاه متفاوت است، اسلام با دید عاطفی و غرب با دید غریزی و ابزاری به زن نگاه می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسیفار،حجت الاسلام و المسلمین صفری امام جمعه شهرستان گرمی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت عموم به تقوای الهی، گفت: دنیا همانند دریایی است که مال دنیا و گناهی که انسان انجام می دهد باعث سنگینی و احتمال غرق شدن او می شود و تقوا تنها کشتی نجاتی است که می تواند انسان را نجات دهد.

 

امام جمعه گرمی با اشاره به سفر لودریان، وزیر خارجه فرانسه به تهران گفت:  لودریان بعنوان نماینده امریکا در ایران حضور داشت و با در دست داشتن پرونده‌ مهم می خواست برنامه موشکی ما را مورد مذاکره قرار دهد ولی با پاسخ مناسب مسولان ارشد کشورمان دست خالی از ایران برگشت.

 

امام جمعه گرمی ضمن تبریک به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه  زهرا(س) گفت:  فرق اساسی بین نگاه غرب و ایران اسلامی به جایگاه و ارزش زن وجود دارد و قرار دادن روز زن همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در کشور ما و انتخاب شایسته آن بانوی بی همتای عالم، نوع نگاه به زن را مشخص می کند.

 

وی افزود: در کشور آمریکا که ادعای دفاع از حقوق زنان را دارد نگاه ابزاری و کالا گونه به جایگاه زن کاملا مشهود است بطوریکه ۴۰درصد نوزادان متولد شده در سال ۲۰۱۴ در امریکا فرزندانی هستند که خانواده مشخص ندارد و این زنان بشدت مورد خشونت قرار گرفته اند.

 

وی با بیان اینکه 500نفر از زنان امریکایی بخاطر خشونت صاحبان خود کشته شدند، اظهار کرد: طبق آماری که خودشان اعلام کردند نزدیک به ۵۰درصد دختران دبیرستانی در امریکا رابطه جنسی را تجربه کردند واین آمار تاسف بار جایگاه این کشور مدعی را مشخص می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین صفری گفت: نگاه اسلام و غرب به شخصیت زن، دو نگاه متفاوت است، اسلام با دید عاطفی و غرب با دید غریزی و ابزاری به زن نگاه می کند.

 

خطیب جمعه گرمی با بیان اینکه عده ای در داخل بحث حجاب اجباری را مطرح می کنند، افزود: اینها افرادی هستند که با الفبای اسلام آشنا نیستند و فرق بین اجبار و واجب را هم تشخیص نمی دهند.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن گرامیداشت 22اسفند که بعنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است، گفت: شهدا برای همیشه زنده و جاویدند و نیاز به مراسم، مجالس و بزرگداشت ما ندارند و این ما هستیم که به شهدا نیاز داریم تا زنده بمانیم، ما باید به وصیت انها عمل کنیم و فکر و باور انها را چراغ راه خود قرار دهیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد