سرویس: سیاسی
کد خبر: 76051
|
16:17 - 1396/12/18
نسخه چاپی

امام جمعه پارس آباد:

واگذاری 30 متر از سند صحن جامع حضرت فاطمه به مردم پارس آباد/ شهردار به فکر بازار روز باشد

واگذاری 30 متر از سند صحن جامع حضرت فاطمه به مردم پارس آباد/ شهردار به فکر بازار روز باشد
امام جمعه پارس آباد از واگذاری 30 متر از سند صحن جامع حضرت فاطمه (س) به مردم شهرستان پارس آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سيد سعيد رشادي ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه پارس آباد با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن اظهار داشت: سیره و شخصیت حضرت فاطمه (س) در واقع الگویی عملی برای بانوان است.

وی افزود: زنان ما باید شیوه درست زیستن، منش اخلاقي و رفتاري را از حضرت زهرا (س) یاد گرفته و زندگی خود را به آن نسبت اصلاح کنند.

امام جمعه پارس آباد با گرامیداشت هفته منابع طبیعی، حفاظت از عرصه های منابع طبیعی را یک وظیفه همگاني دانست و گفت: منابع طبیعی يك ثروت خدادادي است كه بايستي از آن محافظت كرد و نبايد تنها در يك اداره يا مسئول خلاصه نشود.

رشادي با اشاره به اينكه در اسلام تاكيدات فرآواني به حفظ منايع طبيعي شده است، افزود: امروزه متاسفانه بعضي ها با ورود و تجاوز به حریم منابع طبیعی موجب بوجود آمدن مشكلات زیست محیطی شده اند كه ضرورت دارد همه خود را مسئول دانسته و در حفاظت از منابع طبيعي كوشا باشند.

خطيب نمازجمعه پارس آباد در ادامه به 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا اشاره کرد و افزود: ما امروز مدیون خون شهدا و خانواده هاي آنها هستیم و اگر ایستادگی، اقتدار و از جان گذشتگی آنها نبود خبري از امنیت و آسايش در جامعه نبود.

وي بر توجه جدي در حل مشکلات ایثارگران و جانبازان اشاره و بر لزوم زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا و تكريم خانواده شهدا از سوي مردم و مسئولان تاكيد كرد.

رشادي به وضعيت نامناسب خرده فروشان در خيابانهاي شهر پارس آباد اشاره و ضمن تاكيد بر ساماندهي آنها، گفت: با اينكه از نيروي انتظامي، شهرداري و دادستان پارس آباد خواهش كرده ايم تا با اغماض با خرده فروشان برخورد كنند، اما بازهم ديده مي شود كه دستفروشان هر دو طرف خيابان را تصرف كرده و مشغول كاسبي هستند كه اين كار درستي نيست.

امام جمعه پارس آباد افزود: از شهردار و شوراي شهر مي خواهيم به فكر راه اندازي يك بازار روز در شهر پارس آباد باشند تا دستفروشان به اين بازار هدايت شوند، كما اينكه اين عزيزان هم قول داده اند كه پيگير بازار روز هستند.

وي همچنين بر ضرورت ساماندهي آرامستانهاي سطح شهر كه در وضعيت نامناسبي قرار دارند، تاكيد كرد.

رشادي در ادامه از واگذاری 30 متر از سند صحن جامع حضرت فاطمه (س) به اهالي پارس آباد خبر داد و گفت: اين سند 30 متري که ارزش هر متر آن سه میلیون تومان است مربوط به صحن جامع حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف اشرف و ويژه مردم شهرستان پارس آباد است كه در صورت خرید، واگذار می شود.

امام جمعه پارس آباد همچنين از مسئولان و رياست دانشگاه آزاد اسلامي واحد پارس آباد در احداث المان شهيد گمنام اين دانشگاه قدرداني كرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد