سرویس: اردبیل
کد خبر: 76066
|
12:29 - 1396/12/19
نسخه چاپی

کارشناس علوم تربیتی؛

بلایی که "بده من انجام بدم تو نمیتونی" سر کودک می‎آورد

بلایی که "بده من انجام بدم تو نمیتونی" سر کودک می‎آورد
کارشناس علوم تربیتی در اردبیل گفت: انرژی برای فرزندپروری تا۱۲سالگی فرزندتان بکار بگیرید چراکه بعد از آن، اثربخشی تربیت به شدت کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مالیلا عبدی کارشناس علوم تربیتی در اردبیل در گفتگو بابانوی کوثراظهار داشت: مهلک ترین سمی که اعتماد بنفس کودک را از بین می برد گفتن این جمله است که: ''بده من انجام بدم تو نمیتونی''

 

وی گفت: هرچه انرژی برای فرزندپروری دارید تا۱۲سالگی فرزندتان بکار بگیرید چراکه بعد از آن، اثربخشی تربیت به شدت کاهش می یابد.

 

وی افزود: والدینی که بامشاهده بحرانهای رفتاری نوجوان تازه به فکرتربیت میافتند نتیجه نمیگیرند.

 

وی اظهار کرد: تربیت فرزند به وسیله‌ی مادر،  مثل تربیت در کلاس درس نیست؛ با رفتار، با گفتار، با عاطفه ، با نوازش ، با لالایی خواندن وبا زندگی کردن است.

 

عبدی گفت: تنفس عميق و سكوت در زمان خشم را به فرزندتان بياموزيد . ترك موقعيت در زمان برخورد با افراد عصباني را به فرزندتان بياموزيد .معذرت خواهي در زمان مقصر بودن را به فرزندتان بياموزيد .

 

کارشناس علوم تربیتی بیان کرد: كودك و نوجواني كه اين تكنيك ها را بلد باشد و به كار ببرد ، مهارت كنترل خشم را آموخته است هر تكنيك را بارها و بارها در حضور فرزندتان اجرا كنيد تا در وجود او نهادينه شود .

 

وی افزود: چیزی که جامعه ما شدیداً بهش نیاز دارد آموزش تکنیکهای کنترل خشم است. و این آموزش باید از خانواده شروع شود.اولین قدم اینکه خودتون نمونه های خوبی باشید. مخصوصا پدرها وقت رانندگی.

 

وی بیان کرد: اجازه تخلیه خشم رو به فرزندانتان بدهید، خشم فروخورده یعنی سرطان! چون فروخوردن خشم سطح ایمنی بدن را کاهش داده و کودک را در آینده آماده ابتلا به سرطان میکند. راههای ابراز خشم را به کودک یاد دهید.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد